Disset ferits lleus a l’estació de Renfe de Mataró pel xoc d’un tren contra un topall de final de via
Renfe està investigant les causes de l’accident, que ha fet activar en prealerta el Pla Ferrocat de Protecció Civil de la Generalitat i en fase d’alerta el Pla Bàsic d’Emergències Municipal de l’Ajuntament de Mataró
L’accident es va produir, ahir dimarts, a les 16.25 h, quan un tren procedent de L’Hospitalet de Llobregat va xocar amb el topall de final de la via 4 per causes que encara es desconeixen. Segons l’últim balanç de ferits, el xoc va provocar ferides a 17 persones (15 adults –entre ells el maquinista– i dos menors) que van estar ateses pel Serveis d’Emergències Mèdiques (SEM) de la Generalitat. Deu dels ferits van estar traslladats a centres sanitaris: 4 a l’Hospital de Mataró, 2 a Can Ruti i 4 a l’Hospital de Badalona.
El SEM va activar 10 ambulàncies i un helicòpter medicalitzat per atendre els ferits. També s’hi van desplaçar 7 dotacions de Bombers, 10 unitats de Policia Local i també efectius de Mossos d’Esquadra.
Segons dades de Renfe, al tren accidentat hi viatjaven 40 persones en el moment del sinistre. La circulació de trens a la línia R1 no es va interrompre i només va patir alguns retards.
La directora de Rodalies de Renfe a Catalunya, Mayte Castillo, va confirmar des del lloc dels fets que s’ha obert una investigació per determinar les causes de l’accident. Els Mossos han anunciat que s’analitzarà la caixa negra, a banda de recollir possibles proves i indicis.
L’alcalde, David Bote, que també es va desplaçar al lloc del sinistre, va agraït la ràpida resposta dels serveis d’emergència i els cossos de seguretat i va desitjar una ràpida recuperació als ferits, a més d’apuntar que ara toca esbrinar què ha produït l’incident. A l’abril de 2009 i al febrer de 2012 van tenir lloc dos accidents gairebé idèntics al mateix final de via, amb 6 i 10 ferits lleus en cada cas.