Publicat el 03/11/2021

La campanya se celebrarà als Condis Supermercats els propers 5 i 6 de novembre amb l’objectiu de recaptar fons perquè els pallassos d’hospital puguin seguir millorant l’estat emocional de les persones ingressades als hospitals catalans mitjançant l’humor

Quan una persona ingressa a un hospital, la por, la incertesa i el dolor es multipliquen. Pallapupas, una entitat sense ànim de lucre formada per pallassos d’hospital, utilitza l’humor per millorar l’estat emocional dels pacients i dels seus acompanyants. Els Pallapupas porten somriures als 14 hospitals catalans, amb un impacte anual directe de més de 65.000 persones i indirecte de més de 100.000 persones.
Per seguir portant a terme aquesta tasca, l’ONG amb el suport de Condis Supermercats impulsen una nova edició de la campanya solidària “La ceba que fa riure”, que se celebrarà el divendres 5 i dissabte 6 de novembre.

Durant aquests dos dies, es posaran a la venda 65.000 bosses amb cebes solidàries a un preu simbòlic de 1’5 euros als Condis de Catalunya i la recaptació íntegra es destinarà als Pallapupas. A més, a tots els establiments hi haurà voluntaris i voluntàries que difondran la tasca que realitzen diàriament els pallassos d’hospital. Assolir el repte de la campanya significa per a l’entitat poder realitzar més de 7.000 visites als hospitals.
“La nostra feina consisteix en oferir un espectacle humorístic de qualitat que permeti afrontar una experiència traumàtica des d’una perspectiva més optimista. El riure ens serveix per disminuir la por i l’ansietat d’aquestes persones – que moltes vegades es debaten entre la vida i la mort – i que, per una estona deixin de patir”, explica l’Angie Rosales, fundadora de Pallapupas.
Ara més que mai el riure dins els processos de curació i dins els Hospitals és necessari, per això Pallapupas anima a la societat a sumar-se a la campanya i a omplir les xarxes socials de somriures amb el hashtag #LaCebaQueFaRiure.

Pallapupas
Pallapupas treballa des de fa 20 anys per crear un espai per a l’humor durant el procés de la malaltia. El seu objectiu és convertir els hospitals en espais més amables i plens de vida mitjançant actuacions artístiques, amb un mètode propi, orientades a la infància i als adults i treballen colze a colze amb el personal sanitari com a suport als tractaments i protocols mèdics.
Els Pallapupas són professionals de les arts escèniques, especialitzats en la tècnica del pallasso, que reben una formació específica sobre l’àmbit hospitalari. Això els permet realitzar intervencions personalitzades tenint en compte l’estat físic i mental del pacient, les seves necessitats i les dels seus familiars. A més, aquests professionals treballen amb el personal sanitari com un sol equip amb l’objectiu que l’estada a l’hospital, la intervenció quirúrgica i les cures als pacients puguin convertir-se en un record més positiu.
En medicina i en ciència el que no es pot mesurar no té valor. Per comprovar l’efecte de les intervencions dels pallassos als hospitals, Pallapupas va decidir impulsar una sèrie d’assajos: els Estudis VIDA: Avaluació de l’impacte del programa Pallapupas en pacients de totes les edats. Els resultats obtinguts demostren com és possible reduir la por dels pacients pediàtrics un 52% i millorar-ne l’estat anímic un 43%, i que també s’aconsegueix reduir l’ansietat dels familiars un 54% i se’n millora un 19% la capacitat d’afrontar el pas pel quiròfan.

Condis, líders en proximitat
Condis, amb més de 60 anys d’història, és una de les empreses líders del sector de l’alimentació a Catalunya. La seva xarxa compta amb més de 590 establiments, que ofereixen un servei de qualitat i proximitat i sumen una superfície de venda superior als 250.000 m2, que inclou botigues tan pròpies com franquiciades, sector en què Condis és una de les companyies que lidera el rànquing espanyol per volum de facturació.

Redacció
Imatge i Font: Atrevia

 

 

 

Deixa un comentari

Especial Festes de Nadal