Ossobuco de vedella
Comenceu fent uns talls amb el ganivet a les vores dels trossos de carn, així evitareu que, en coure’ls, les peces es deformin i fareu que quedin planes.
Saleu la carn i enfarineu-la. Poseu oli en una paella i, quan sigui calent, fregiu-la tomba i tomba, i reserveu-la.
Ara poseu oli en una cassola i fregiu-hi a foc suau la ceba, els alls, el porro i la pastanaga, tot tallat ben petit. Quan hagin canviat de color, afegiu-hi els tomàquets pelats, sense llavors i ratllats. Remeneu-ho bé i deixeu-ho coure uns cinc minuts més.
Passat aquest temps incorporeu-hi el llorer, el pebre i els claus. Feu-hi una remenada i regueu-ho amb el vi. Deixeu que s’evapori l’alcohol i, per acabar, poseu-hi la carn que teniu reservada. Cobriu-la amb el brou de carn o de verdures. Tapeu la cassola i deixeu que tot plegat cogui a foc suau fins que la carn quedi ben tova (podeu afegir-hi brou si veieu que es resseca).
- 4 trossos d’ossobuco de vedella
- 2 cebes
- 1 pastanaga
- 1 porro
- 2 grans d’all
- 2 tomàquets madurs
- 1 got de vi negre
- Brou de verdures o de carn
- 10 grans de pebre
- 5 claus d’olor
- 2 fulla de llorer
- Sal
- Farina
- Oli d’oliva