Publicat el 04/04/2019

Durant tot el mes d’abril, els cartells amb les endevinalles -n’hi ha 44 de diferents- seran en llocs ben visibles a les botigues que hi participen

Aquesta iniciativa està impulsada pel Centre de Normalització Lingüística (CNL) de Badalona i Sant Adrià i compta amb el suport de l’Ajuntament de Badalona i de l’associació de comerciants Bufalà Comerç.

“A l’abril cada paraula val per mil” té com a finalitat dinamitzar el comerç de la zona al voltant de la diada de Sant Jordi, al mes d’abril, i estendre el coneixement de la llengua d’una manera lúdica.
A la vegada, es vol donar a conèixer els serveis del CNL (resposta a consultes lingüístiques, suport en la redacció i publicació de textos curts, formació en cursos de llengua catalana…) entre el sector comercial, un dels punts objectius del Pla Ofercat que s’està duent a terme a la ciutat.

El CNL està fent difusió d’“A l’abril, cada paraula val per mil” entre tots els seus usuaris i també entre les entitats i escoles del barri, mitjançant les xarxes socials amb l’etiqueta #abrilbdn i el web del CNL (www.cpnl.cat/badalona). També Bufalà Comerç en fa difusió amb els seus mitjans.

El Consorci per a la Normalització Lingüística, creat l’any 1989 com a òrgan territorial d’aplicació a Catalunya de la política lingüística del Govern, està format actualment per la Generalitat de Catalunya, més de 90 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona. El Consorci desenvolupa estratègies i accions per garantir l’extensió territorial del coneixement i l’ús de la llengua catalana.

En aquesta edició, la cinquena, els aparadors llueixen els cartells de la rosa de Sant Jordi i una endevinalla relacionada amb el comerç que l’exposa. Tant els cartells com les solucions són al web del CNL (www.cpnl.cat/abrilbdn).

 

 

Deixa un comentari