Mataró presenta per primer cop la seva oferta turística a Alemanya amb l’objectiu de captar nous públics
La ciutat intensifica la seva presència a fires i esdeveniments durant els mesos de maig i juny per potenciar l’oferta turística
Mataró es promociona per primera vegada a Alemanya a través de la participació en un workshop amb diversos agents professionals independents que té lloc a Colònia. La ciutat participa en aquesta acció juntament amb d’altres destinacions turístiques de la demarcació de Barcelona i sota la Gerència de Serveis de Turisme. Al workshop hi prenen part una trentena d’agències de viatge i tour operadors de Colònia, Düsseldorf i municipis propers.
És la primera vegada que Mataró participa en una acció directa al mercat alemany. Prèviament, s’havien fet altres accions indirectes com la difusió de material promocional de la ciutat a la fira ITB de Berlín sota el paraigües de la Diputació de Barcelona, o la rebuda de bloggers especialitzats en turisme i viatges.
Més presència a fires
Amb la voluntat de captar nous visitants, Mataró intensifica la seva presència a fires i esdeveniments turístics durant els mesos de maig i juny. Alguns dels esdeveniments en què es promociona l’oferta turística de la ciutat durant aquests mesos són Fira Expovacaciones de Bilbao, Mercat d’Escapades de Barcelona, 15a Fira Ciutats Modernistes de Terrassa, Family Experience de Girona i la 13a Fira Modernista de Barcelona.
D’altra banda, durant els primers mesos de l’any, Mataró ha promocionat la seva oferta turística en altres esdeveniments i fires nacionals i internacionals com la fira CMT d’Stuttgart (Alemanya); la Vakantibeurs d’Utrecht (Holanda); el Salon de Vacances a Brussel·les (Bèlgica); l’ITB de Berlín (Alemanya); MITT a Moscou (Rússia); el Salon Mondial de Tourisme a París (França); l’exposició del Fons Bassat a Sofia (Bulgària); la fira Expotren de Lleida; B-Travel de Barcelona; i Fitur de Madrid.
Més de 100.000 visitants durant el 2017
Els hotels i el càmping de la ciutat van superar per primera vegada a la història el llindar dels 100.000 turistes. Concretament, es van allotjar als establiments de la ciutat 102.677 visitants (un 16,7 % més que el 2016), el 56 % dels quals són estrangers i el 44 % espanyols.
Pel que fa al nombre de persones que s’han dirigit als dos punts d’informació turística de la ciutat, ha augmentat en un 26,7 %. L’Oficina de Turisme de l’Ajuntament va atendre 8.934 visitants i, el nou punt habilitat a la Nau Cabot i Barba durant els mesos de juliol i agost, en va atendre 3.271. Pel que fa a la procedència, el 35 % de visitants atesos són estrangers, percentatge que s’enfila fins al 70 % en el cas de Cabot i Barba. Pel que fa a la procedència del públic estranger, un 41 % són francesos; un 17 % del Regne Unit i un 10 % d’Alemanya.
Les principals motivacions per segments són el turisme cultural (52 %) i les compres (18 %). Les rutes i visites guiades han registrat 8.970 usuaris, que les han valorades amb un 9,47 sobre 10. De fet, la cartera de rutes i visites guiades és el principal punt d’interès (19 %), seguit de la Capella dels Dolors (9 %). Les rutes audioguiades han registrat 808 usuaris.
Foto: Mataró es promociona en un workshop a Colònia, Alemanya. Foto: Ajuntament.