Publicat el 08/03/2016

L’Escola Pia de Catalunya ha actualitzat la seva oferta de Formació Professional : http://www.escolapiafp.cat/  i la presenta en aquest Saló de l’Ensenyament 2016, que es celebra a partir de demà a Barcelona. En l’actualitat la majoria de noves professions (i les que vindran) estan lligades tant a la tecnologia com als serveis a les persones i l’oci. En aquest sentit, per exemple, ofereix en exclusiva a tot l’Estat els estudis superiors de FP de programació de videojocs i l´anomenat oci digital. A més és la institució capdavantera en l’oferta de graus d’especialització en Esports i oci a la Muntanya. També manté una política molt forta de relació amb les empreses, tenint en l’actualitat prop de 2.000 convenis de pràctiques i un servei de borsa de treball.

En el cas dels videojocs, i davant la realitat d’un sector en plena efervescència a Catalunya, des d’Escola Pia es va veure la necessitat de oferir uns estudis de formació professional molt específics davant un panorama on tota l’oferta és universitària. En 2 anys els alumnes que fan el grau  Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma amb el perfil de videojocs i oci digital: http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/formacio_professional/cicles_per_families/informatica_i_comunicacions/?p_id=3010&estudi  “es converteixen en professionals plenament preparats per incorporar-te al món laboral com a programadors de videojocs 2D-3D, programadors d’aplicacions per mòbils i game designers”, explica el seu responsable, Carles Bonet, que destaca la col·laboració que s’ha establert des del principi amb les empreses del sector. “En dos anys i seguint un pla d´estudis elaborat amb elles  els alumnes  fan  pràctiques consolidant els seus coneixements i posant un primer peu en la indústria catalana del sector del videojoc.”  

Un altra novetat i on també l’Escola Pia és pionera és en l’oferta d’estudis de grau superior de Nutrició esportiva, que ara estan pendents d’aprovació. Cada vegada hi ha més demanda de professionals en dietètica específica per les persones que volen cuidar la seva salut combinant bones pràctiques en el menjat i en l’esport. Altres nous estudis que volem implementar són un grau mitjà  en Farmàcia i Parafarmàcia i graus superiors en Desenvolupament d´Aplicacions Web,  Fitness & Wellness i Documentació i Administració Sanitàries  (VNV)
D’altra banda la formació professional dels centres de l’Escola Pia de Catalunya continua sent tant el referent en estudis d’esports, per formar professionals de muntanya i escalada, com també de conducció d’activitats fisico-esportives al medi natural. 

Esports d’hivern i, també, educació infantil i serveis
L’oferta en formació d’ esports d’hivern es divideixen en tres grans modalitats esportives: l’esquí alpí, el surf de neu i l’esquí de fons. Es treballa en cursos intensius, en formats adaptats a les necessitats dels alumnes, amb estades als Alps i la col·laboració de l’escola de Font Romeu.
Des de l’Escola Pia també es dona una importància cabdal a la formació d’educadors.  És la seva raó fundacional i és un dels referents estatals i mundials en aquest àmbit. Per això es fa un grau en Educació infantil amb programes específics de treball amb infants de 0 a 6 anys, d’educador en activitats d’oci i temps de lleure, en ludoteques, biblioteques, casals, esplais, o cases de colònies. Aquests estudis també permeten fer de suport al mestre en el segon cicle d´infantil.

Finalment l’Escola Pia de Catalunya manté una potent oferta en àmbits com el màrqueting,  la gestió administrativa i de finances o la infermeria.

Deixa un comentari