Publicat el 27/07/2021

Aquesta guia ofereix un recull d’orientacions perquè els professionals puguin realitzar el treball socioeducatiu a distància, facilitant noves eines per a l’atenció i acompanyament a infants i adolescents

La Diputació de Barcelona, en col·laboració amb el Col·legi d’Educadors i Educadores Socials  de Catalunya (CEESC), ha editat la “Guia de recomanacions i recursos per al treball socioeducatiu a distància”, que ofereix un recull d’orientacions perquè els professionals puguin realitzar el treball socioeducatiu a distància, facilitant noves eines per a l’atenció i acompanyament a infants i adolescents i contribuint a reduir la bretxa digital.

La crisi de la COVID-19 ens alerta encara més de la necessitat de posar el focus en la infància, l’adolescència i les famílies, amb greus impactes de la crisi en la situació material, però també amb importants dificultats socials, educatives i emocionals. En aquest context, ha estat clau el suport i contenció emocional, i l’acompanyament social i pedagògic fet des dels serveis socioeducatius, molt propers als infants, adolescents, famílies i comunitats.
El gran trasbals que ha suposat aquesta crisi especialment en les famílies, amb reducció d’ingressos, dificultats per a la conciliació, creixement de conflictes familiars – i també de violència masclista i maltractament a infants-, sobreexposició a les pantalles, pèrdua d’hàbits saludables, dificultats per a l’aprenentatge, sensació de desemparament, soledat, angoixa o tristesa, trencament de vincles, dificultats per superar i treballar els dols, i fins i tot augment dels suïcidis; el suport i contenció emocional, i l’acompanyament social i pedagògic fet des dels serveis socioeducatius han estat claus.

Des de la Diputació de Barcelona es vol donar suport a aquests professionals dels serveis d’intervenció socioeducativa, amb eines i acompanyament per desenvolupar noves metodologies, que passen pel treball a distància i el desenvolupament de competències per reduir la bretxa digital per tal de garantir la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.
La Guia, que es pot trobar i descarregar a través del web de la Llibreria de la Diputació de Barcelona s’emmarca en el Projecte Transformador de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona “Infància i adolescència: del risc a la igualtat, la salut i el benestar”, entenent que la transformació social requereix una mirada al cicle de vida i especialment un treball per la igualtat d’oportunitats en la infància i l’adolescència. És un pas més per enfortir els serveis socioeducatius i les polítiques locals d’atenció a la infància, adolescència i famílies.

Aquesta Guia respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3. Salut i Benestar. “Garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats”. Els 17  ODS  van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Font: Diputació de Barcelona

 

 

Deixa un comentari