Publicat el 10/06/2016

Caprabo i Creu Roja han presentat la nova campanya de la organització social per lluitar contra la pobresa infantil.  “Entaula’t” és la nova iniciativa amb què Creu Roja anima a organitzar un àpat solidari per a l’alimentació infantil. L’organització convida així totes les persones que preparin i assisteixin a àpats solidaris a fer una aportació en favor dels projectes d’alimentació infantil de la Creu Roja.

‘Entaula’t’ s’ha presentat a l’espai Chef Caprabo, un espai de creació i difusió de continguts relacionats amb el món de la cuina i la gastronomia, situat al Centre Comercial de L’Illa Diagonal de Barcelona. Hi ha assistit el President de la Creu Roja a Catalunya, Antoni Aguilera, i el Director de Màrqueting de Caprabo, Xavier Ramón. Ha estat una forma de relacionar el fet quotidià de la gastronomia amb la pobresa infantil.

Mitjançant la iniciativa “Entaula’t”, la Creu Roja vol involucrar la ciutadania en una acció col·lectiva, d’una manera dinàmica i participativa, convertint un fet quotidià, com un dinar o un sopar, en un gest solidari.

Les persones interessades en organitzar un àpat solidari, ja sigui a casa seva o en d’altres espais (entitats, associacions… a què estiguin vinculades) es poden informar a través del web www.entaulat.org. A través d’aquest web, les persones convidades a l’àpat solidari també podran fer les donacions (mínim de 10 euros per persona) i, tenint en compte que tot es vehicula a través d’una plataforma on-line, l’àpat es pot organitzar a qualsevol lloc, no necessàriament a Catalunya.
L’àpat solidari es podrà fer des del 10 de juny fins el 10 de juliol.

La iniciativa “Entaula’t” s’emmarca en la campanya de l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil. L’Aliança, iniciada el maig de 2014, pretén cercar el suport de persones, empreses, entitats o administracions per garantir l’accés a una alimentació suficient, adequada i saludable dels infants en situació de vulnerabilitat. Després d’haver recaptat més d’1 milió d’euros i repartit 113.175 ajuts alimentaris, la Creu Roja inicia ara una segona fase d’aquesta campanya, denominada “Donem-li la volta per omplir el plat” que se centrarà en la lluita contra la inseguretat alimentària severa, que es dóna quan tant adults com infants no poden ingerir ni prou quantitat ni prou varietat d’aliments.
La pateixen 1 de cada 5 famílies amb fills i filles ateses en programes de lluita contra la pobresa de la Creu Roja. http://www.donemlilavolta.org/ca

Caprabo i la Creu Roja

Caprabo és signant del manifest de l´Aliança Humanitària per a l´alimentació Infantil i, a més de la iniciativa “Entaula’t”, ha col·laborat en diversos projectes de la institució humanitària per lluitar contra la pobresa i l’exclusió social, així com per garantir una alimentació suficient i saludable dels infants en situació de vulnerabilitat amb campanyes de recollida d’aliments com “Cap nen sense un àpat”, per ajudar amb kits d´alimentació infantil i beques menjador. També dóna suport a la tradicional campanya de joguines de Creu Roja Joventut.
D’altra banda, Caprabo ha col·laborat amb la Cruz Roja enfront de diverses situacions d’emergència internacionals com el terratrèmol de Nepal del 2015 o el d’Equador, d’aquest 2016, així com també facilitant l’acollida i integració de la població refugiada amb la campanya “Et necessitem: Ajuda als refugiats de Síria”.
Tanmateix, Caprabo posa a disposició de l’entitat diferents espais i canals de difusió per desenvolupar i comunicar les seves campanyes, com el web de la companyia, les seves xarxes socials, la revista pels clients, entre d´altres. 
Al 2015, Caprabo va rebre per part de Cruz Roja el premi com a empresa per la seva col·laboració desinteressada.

Deixa un comentari