Publicat el 29/03/2022

La Diputació de Barcelona inicia aquesta setmana les obres de millora de la seguretat viària en aquest tram de la carretera entre el Masnou i Alella

 

 

L’obra de millora, que té un pressupost de licitació de 583.421 euros i un termini d’execució de quatre mesos, comporta actuar al pas de vianants situat al PK 0,0 on s’hi han produït cinc atropellaments, així com sobre els girs a l’esquerra i les incorporacions a la carretera, a més de reduir la velocitat de circulació i millorar la percepció del conductor de l’entorn.

Les principals actuacions al terme municipal del Masnou comporta la construcció d’un pas de vianants elevat al costat rotonda de la N-II, així com d’una minirotonda al carrer Figueres, l’ampliació de voreres, desplaçament de pas de vianants elevat i instal·lació de semàfors a la cruïlla amb el carrer de Navarra. També se substituiran les barreres metàl·liques de seguretat per baranes entre els PK 0,285 i 0,490.

Al terme municipal d’Alella es regularà amb semàfor al PK 0,650 a l’avinguda Badalona i s’instal·larà enllumenat entre els PK 0,95 a prop de la benzinera i al 1,35, al carrer Llorer. També es pintarà de marca viària rugosa en eix calçada entre els PK 1,0 i 1,30.

Actualment, aquest punt de la carretera BP-5002, a causa del seu traçat rectilini juntament amb un volum de trànsit molt elevat, superior als 16.000 vehicles/dia, i un entorn periurbà genera situacions de risc per excés de velocitat, manca d’atenció i dificultats de girs a l’esquerra i d’incorporacions a la carretera.

L’actuació que es realitza vol millorar la seguretat en aquest punt classificat com a Tram de Concentració d’Accidents en els darrers estudis de seguretat viària redactats per l’Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local, amb més de 90 accidents des de l’any 2013, destacant 42 col·lisions fronto-laterals, laterals, prioritat i STOP a les cruïlles, sis col·lisions per darrera per les cues causades per semàfors i retencions i 12 atropellaments.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 3 “Salut i benestar” i 9 “Indústria, innovació i infraestructures”.


Redacció
Imatge i Font: Diputació de Barcelona

 

Deixa un comentari