Publicat el 22/08/2014

Agents de la Policia de la Generalitat- Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de Premià de Mar (Maresme) van resoldre 18 furts i 8 faltes de danys fets a turistes utilitzant el mètode conegut com el “punxa rodes’.
Els furts succeïen principalment entre les localitats que van de Montgat a Vilassar de Mar.
El 3 d’agost d’enguany, al voltant de les 14:30 hores, agents de la Policia Local del Masnou amb la col·laboració de la Policia local de Montgat van detenir un home que circulava en una motocicleta sostreta, a gran velocitat i en sentit contrari a la circulació. L’home anava acompanyat per una altra motocicleta que va aconseguir fugir. En el moment de la detenció duia a sobre una navalla.
Aquesta detenció va permetre als agents de la Unitat d’Investigació relacionar el detingut amb prop d’una vintena de furts que s’anaven esdevenint per la zona des de principis de juliol. En aquest sentit, els investigadors van poder situar l’home i un acompanyant en els punts on s’havien produït els fets gràcies al testimoni de les víctimes, a les imatges de càmeres de seguretat, etc.
El detingut, que no actuava mai sol, emprava el modus operandi que consistia en situar-se en algun punt de la Nacional II i des d’allà detectar un vehicle de matrícula estrangera. Un cop triat posicionaven les motocicletes darrera el turisme, buscant l’angle mort dels retrovisors per evitar ser descoberts. A continuació, amb una navalla, punxaven la roda del cotxe i després el seguien discretament fins que el conductor s’adonava que havia punxat, o bé ells mateixos cridaven l’atenció del turista.
En el moment en que el vehicle s’aturava el conductor d’una de les motocicletes distreia el conductor i els possibles acompanyants oferint-se a ajudar-los, en aquell moment l’altre motociclista aprofitava per agafar els objectes de valor que hi havia dins el cotxe.
Els autors escollien a turistes, ja que són especialment vulnerables en trobar-se a un país que no és el seu i del que desconeixen la normativa legal i l’idioma. A més, sabia que les víctimes marxen al seu país en un temps breu fet que dificulta el procés d’investigació i penal en el cas de ser detingut.
Els investigadors no descarten més detencions relacionades amb els fets.
L’home de 25 anys, nacionalitat espanyola i veí de Barcelona va passar a disposició judicial el 6 d’agost i es va decretar el seu ingrés a presó.

Deixa un comentari