L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor atén els afectats pel tancament de DENTIX a Mataró | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 26/11/2020

L’assessorament és gratuït i a cada consumidor se li recomana un procediment en funció de diferents paràmetres com la forma de pagament del servei, en efectiu o a través de les financeres associades a la clínica dental, la documentació aportada i l’estat del tractament sanitari

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Mataró ha atès a més d’una seixantena de persones consumidores afectades pel tancament de les clíniques dentals DENTIX a Mataró.
Per poder tramitar una reclamació o demanar assessorament, la ciutadania pot adreçar-se a l’OMIC a través de l’adreça de correu electrònic omic@ajmataro.cat o trucant al telèfon 93 758 23 21 de les 13h a les 14 h.
També es pot demanar cita al següent enllaç: https://citaprevia.gestorn.com/puigicadafalch/#nbb per poder ser atesos de forma presencial, a l’Avinguda de Josep Puig i Cadafalch, 101, planta baixa, de Mataró.

En el cas del tancament de DENTIX, algunes d’aquestes persones havien pagat la totalitat o una part de l’import dels serveis odontològics, sense que aquests s’haguessin prestat completament per part de la clínica. En alguns casos aquests pagaments s’han finançat amb algunes de les financeres associades a la clínica i, en d’altres, s’ha fet el pagament en efectiu.

Abans de reclamar és recomanable recopilar tota la documentació, com la publicitat, el pressupost, el contracte, les factures, etc.

També és molt important intentar recuperar l’historial mèdic sol·licitant-lo a:
Per telèfon al Servei d’atenció al pacient de DENTIX: 900 83 50 10
O bé a la seu social de l’empresa: Dentoestétic Centro de Salud y Estética Dental, SL (DENTIX). Av. Ribera del Loira, 56-58, 2a planta, 28042 (Madrid).
L’OMIC pot tramitar les reclamacions davant de les entitats financeres que van concedir els crèdits al consum vinculats a la prestació dels serveis. Abans però cal reclamar a DENTIX (a la seu social) i posteriorment a l’entitat financera, adjuntant la reclamació feta a DENTIX- per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament i, si escau, la devolució de la part ja abonada i no prestada.

Un cop passats 30 dies sense resposta o en el cas que la resposta no sigui satisfactòria, ja es pot presentar la sol·licitud de mediació de consum a l’OMIC.

Podeu sol·licitar a l’OMIC tots els models per poder realitzar aquestes reclamacions, tant contra DENTIX, com contra  la financera, així  com el formulari de sol·licitud de mediació de consum. Només haureu de  personalitzar els documents amb les vostres dades  i enviar-los, de forma que en quedi constància.

Les persones que van pagar el tractament al comptat han de reclamar els imports a DENTIX amb el mateix model, però com que aquesta empresa ha sol·licitat el concurs de creditors, no es pot fer cap reclamació extrajudicial i caldrà esperar a veure com evoluciona aquest procediment judicial, de la qual cosa en trobareu informació al web de l’Agència Catalana del Consum, on es publicarà l’adreça de l’administrador concursal, davant del qual  caldrà fer la reclamació dels imports pagats.
Pel que fa al tractament mèdic, si requeriu alguna intervenció immediata, com ara la retirada de punts, infecció, dolor agut etc, com a conseqüència del tractament incabat,  podeu anar al vostre Centre d’Atenció Primària per tal que el metge de capçalera adopti les mesures adients i si us heu adreçat a un altre odontòleg per continuar el tractament, us aconsellem que li demaneu una valoració de l’estat dels tractaments rebuts i/o pendents de rebre, per poder tenir una prova del tractament odontològic pendent i poder reclamar els imports,  tant si es fa reclamació judicial com extrajudicial.

Qualsevol novetat sobre aquest cas la podreu consultar en el web consum.gencat.cat.

 

Deixa un comentari