Publicat el 22/05/2017

A la fira hi van estar representats 15 petits productors i cooperatives agroalimentàries de la comarca del Maresme. L’últim any les vendes de productes de proximitat d’aquesta comarca han augmentat un 31%.

Aquest passat dissabte, 20 de maig, des de les 10,00h. del matí i fins a les 14:30h. de la tarda, Caprabo va organitzar en el supermercat del Polígon Industrial Voramar N-II Km 635 del Masnou, la III Fira Caprabo de Productes de Proximitat del Maresme, on 15 petits productors i cooperatives agràries de la comarca del Maresme van donar a conèixer i tastar els seus productes en aquesta trobada anual.
L’objectiu de les Fires Caprabo de Proximitat és posar en valor els productes de proximitat de les comarques catalanes, fomentar el seu coneixement i consum, a més de donar suport a la producció agroalimentària de proximitat.
La Fira ha estat inaugurada per l’Alcalde del Masnou, Sr. Jaume Oliveras i va comptar  amb la presència de la Sra. Noemi Condeminas, Tinenta d’alcalde primera i coordinadora de l’Àrea de comunitat i persones i Regidora delegada d’acció social, i gent gran, de l’Ajuntament del Masnou, de la Sra. Silvia Folch, Tinenta d’alcalde segona i coordinadora de l’Àrea de serveis generals i Regidora delegada de promoció econòmica, serveis generals, seguretat ciutadana, i acció cívica, de l’Ajuntament del Masnou, del Sr. Lluís Vento, Cap de l’Oficina dels Serveis Territorials a Barcelona del Maresme i del Sr. Fernando Tercero, responsable de Productes de Proximitat a Caprabo.
Per a Fernando Tercero, Responsable de Productes de Proximitat de Caprabo “el Programa de Proximitat per Comarques de Caprabo té a la comarca del Maresme una bona acollida per part dels clients”. En aquesta comarca, “les xifres ens animen a continuar en aquesta direcció i en aquesta aposta de Caprabo per la producció agroalimentària de proximitat”, explica Fernando Tercero.
Caprabo des del 2013 ha introduït un total de 16 proveïdors, amb 115 referències de les gammes de vins i caves, aperitius, licors i salses, entre d’altres. En aquest últim any ha introduït un nou proveïdor de la gamma de cerveses, convertint Caprabo en un referent en el mercat en la venda de productes de proximitat a la zona, on Caprabo disposa de 17 supermercats que sumen més de 11.000 metres quadrats de superfície comercial

Detallat coneixement del territori
Un dels aspectes més interessants de la iniciativa de Caprabo és que des d’un primer moment s’ha treballat amb cada proveïdor de manera individualitzada. Aquest es el sentit del Programa de Proximitat per Comarques, desplaçant-se a la zona, per conèixer les possibilitats de producció de cada un dels productors i adaptar les possibilitats de comercialització a cada un dels proveïdors i supermercat. Per aquest motiu, ha comptat amb el treball i coneixement de la zona dels propis treballadors dels supermercats. Es tracta per tant d’un compromís radical, sostenible, sòlid amb el treball dels petits productors agroalimentaris.

Segell de Proximitat
El compromís de Caprabo amb els productes de proximitat es remunta a més de dues dècades. Al setembre del 2013 va fer un pas radical al convertir-se en el primer supermercat que va incloure el segell oficial “Venda de Proximitat” per aquells productes de procedència directa del camp. L’objectiu del segell és identificar de cara al consumidor aquells productes agroalimentaris de Catalunya que per la seva proximitat redueixen al mínim el procés d’intermediació, fet que influeix en el cost i beneficia al productor i al consumidor, afavoreix la viabilitat de les explotacions i contribueix a millorar l’economia local.

Caprabo, únic supermercat amb totes les DOP catalanes
Caprabo és el primer supermercat que compta amb els 11 productes catalans que tenen el segell oficial europeu de Denominació d’Origen Protegida (DOP). Amb la Federació, Caprabo té un acord de col·laboració que té com a objectiu posar en valor i fomentar el consum dels productes amb el segell DOP i IGP (Identificació Geogràfica Protegida).

 

Deixa un comentari