Fira de Flors, Perfum i Gastronomia a Teià
Circuit olfactiu amb les olors de Teià pels carrers Maresme, Guilleries i Caterina Albert, catifa de flors a les escales de l’església, obertura de jardins de cases privades engalanades per a l’ocasió… i molt més!
Dissabte 13 de maig: Des de la plaça de Catalunya, resseguint el torrent de Casa Bru i carrers adjacents fins a les places de Sant Martí i de Sant Jaume, amb un itinerari de productors i minoristes dels sectors del perfum i la flor, amb productes gastronòmics, vermuts de la comarca i cellers de la DO Alella.
Ornamentació floral de l’Ajuntament, a càrrec dels jardiners de Teià i la col·laboració dels vivers i productors de flor i planta ornamental de Teià i del Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya.
També dibuixos florals dels alumnes d’Educació Infantil de l’escola El Cim al carrer Vila Taliano. I amb la participació dels Gegants de Teià, en Pere Noguera i l’Elionor.
10.00 – 12.00 h TALLER INICIACIÓ AL MÓN DE LA PERFUMERIA (Ainea Perfums,torrent de les Monges, 30), a càrrec de Bettina Perisson, perfumista ’Eurofragance (es recomana inscripció prèvia a promoeconomica@teia.cat ).
10.00 – 13.00 h DEMOSTRACIÓ DE DESTIL·LACIÓ DE VI AMB ALAMBINS, a càrrec de la perfumista i sommelier Núria Cruelles (al jardí de la Rectoria, la Rampa).
12:00 – 13.30 h DEMOSTRACIÓ D’ART FLORAL a càrrec de Jordi Abelló, professor de l’Escola d’Art Floral de Catalunya (plaça de Missa o de Sant Martí).
12.30 – 14.30 h VERMUTS GASTRÒNOMICS
Simultàniament, a la plaça de Catalunya, a càrrec dels paradistes del Mercat; i a la plaça de Sant Martí, amb bars i restaurants de Teià i paradistes; acompanyat
dels vermuts Cisa i Chappó i dels vins de la DO Alella (Alella Vinícola, Quim Batlle, Serralada de Marina, Pensa, Talcomraja).
13.00 a 14.00 h VISITA GUIADA al campanar de l’església de Sant Martí de Teià.
16.30 – 17.30 h ESPECTACLE INFANTIL ITINERANT “MR. PARFUM” (estrenat a la Fira de Titelles de Lleida 2016). Des del Mercat, torrent de casa Bru i plaça de Missa i de Sant Jaume.
17.30 – 18.30 h TALLER DE PINTURA AROMÀTICA PER A INFANTS, amb flors de fusta, a càrrec de Carla Alpañez (al jardí de la Rectoria, la Rampa).
17.00 – 18.30 h TALLER DE CENTRES FLORALS, a càrrec de Jordi Abelló i estudiants de l’Escola d’Art Floral de Catalunya (al carrer de les Flors, es recomana inscripció prèvia a promoeconomica@teia.cat ).
18.00 – 19.00 h PRESENTACIÓ DEL PERFUM D.O. TEIÀ de la nova col·lecció Las Mediterráneas (Ainea Perfums), maridat amb vi pansa blanca DO Alella i acompanyament musical (a Ca l’Antiga, torrent del Dr. Barrera).
19.30 h CERCAVILA DELS TABALERS DELS DIMONIS DE TEIÀ (des de la plaça Catalunya, torrent de Casa Bru i plaça de Missa i de Sant Jaume).
20.30 – 22.30 TAST GASTRONÒMIC DE LA FIRA (a la plaça de Missa, Ajuntament i plaça de Sant Jaume).
Participants: Restaurant Nou Antigó, Restaurant Club de Tennis Barcelona-Teià, Restaurant Ca la Rosi, Mercat Municipal de Teià (Peix Fresc Jordi, La Saladeta, Carns i aviram Núria, Fruita Lina Ruanoi Fruita Irene Ribas), Carns J. Mónico, La Pizzeta; Xocolat i Forn de llenya Mateu. I els cellers de la DO Alella (Alella Vinícola, Quim Batlle, Serralada de Marina, Pensa i Talcomraja). Restaurant convidat: Els Garrofers (Alella).
21.30 h Amb actuació de la Banda Municipal de Teià.
Maridatge dels Sentits,
Diumenge 14 de maig, de 8.30 a 10.30 h Caminada amb el Club Excursionista de Teià d’identificació de flora autòctona i noms locals, a càrrec de Josep M. Balada, amb la col·laboració de l’Oficina de Català.
10.00 TROBADA DE PUNTAIRES. A la Plaça de Missa. Exposició i elaboració de puntes amb motius florals per part de les puntaires de les poblacions del Maresme, Vallès Oriental i Barcelonès.
11.30 h XXII TROBADA DE COTXES ANTICS AMB MOTIUS FLORALS. Recorregut per part dels cotxes antics des del carrer Pere Noguera fins al celler romà i Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora.
12.00 h VISITA GUIADA A L’EXPOSICIÓ “MARIDATGE”, a càrrec de Jaume Romagosa. CMC La Unió.
12.30 h Visita guiada al celler romà de Vallmora, a càrrec de Tanit Difusió
13.00 h VERMUT GASTRONÒMIC. A la plaça de Missa.
13.00 a 14.00 h VISITA GUIADA al campanar de l’església de Sant Martí de Teià.