Argillà Argentona 2025
Festival Internacional de Ceràmica Argillà Argentona
El festival torna aquest juliol amb una rica proposta artística i popular que consolida la seva àmplia participació internacional. Una edició que manté les novetats estrenades l’any passat com els espectacles nocturns relacionats amb el fang i els aparadors ceràmics, a la vegada que manté tota la sèrie d’elements característics que fan de l’Argillà una cita ineludible pels amants de la ceràmica.
Enguany la celebració és especialment emotiva, ja que coincideix amb el 50è aniversari de la inauguració del Museu del Càntir i la celebració de la 75a Festa del Càntir, dues fites històriques que reforcen la tradició cultural d’Argentona i la seva connexió amb la ceràmica.
País convidat: Marroc.
PROGRAMA PER DIES
Divendres 4 de juliol
De 10 a 14 i de 17 a 21 h,
Obertura del Museu del Càntir i de les exposicions
De 17 a 21 h, CIRCUIT FIRAL. Obertura Argillà Argentona
De 18 a 21 h, PLAÇA DE VENDRE. Demostracions de terrissa tradicional i taller de ceràmica al torn.
ACCIÓ ARTÍSTICA MUSICAL: DURANT L’HORARI DEL FESTIVAL, PARET DE LES MENTIDES
Música amb instruments ceràmics a càrrec del músic i ceramista Ivan Levasseur. Títol: Le son de la terre. Col·labora: Ceràmica Collet
INAUGURACIONS:
17.30 h, AL SALÓ DE PEDRA. Inauguració de l’exposició: Ramon Forns. Pell d’Argila. Oberta al públic fins al 6 de juliol.
18 h, JARDÍ DE LA CASA PUIG I CADAFALCH. Obertura de la mostra de ceràmiques: Jan Madrenas. Habitar la forma. Oberta al públic fins al 6 de juliol.
18.30 h, MUSEU DEL CÀNTIR. Inauguració de l’exposició: Emili Biarnés. Llindar. Oberta al públic fins al 14 de setembre
19 H, PLAÇA DE L’ESGLÉSIA. Cercavila amb els Geganters i Grallers d’Argentona fins la Plaça Nova.
19.30 H, PLAÇA NOVA. Inauguració oficial d’Argillà Argentona – Festival Internacional de Ceràmica
ESPECTACLES:
DE 22.30 H, CAN DORO. Fangs (ESTRENA). Companyia Toti Toronell con Cinta Pellicer, Paula Toronell, Cesc Grasset, Marina Vellvé i col·laboracions sorpresa. Entrada gratuïta
Dissabte 5 de juliol
De 10 a 14 i de 17 a 21 h. Obertura Argillà Argentona
De 10 a 14 i de 17 a 21 h. Obertura del Museu del Càntir i de les exposicions.
ACCIÓ ARTÍSTICA MUSICAL
DURANT L’HORARI DEL FESTIVAL, PARET DE LES MENTIDES. Música amb instruments ceràmics a càrrec del músic i ceramista Ivan Levasseur. Títol: Le son de la terre. Col·labora: Ceràmica Collet
11 h, PLAÇA DE VENDRE. Demostracions de terrissa tradicional i taller de ceràmica al torn
11.30 h, CIRCUIT FIRAL. Lliurament del premi a la millor parada
12 H, MUSEU DEL CÀNTIR. Visita guiada al museu a càrrec de Pere Pascual, crític d’art i membre del Consell Municipal del Museu del Càntir d’Argentona (visita inclosa amb el preu del museu).
13 h, SALA D’EXPOSICIONS TEMPORALS DEL MUSEU. Visita guiada a l’exposició Llindar amb la seva autora, Emili Biarnés.
16 h, CINEMA DEL CENTRE PARROQUIAL. CINERÀMICA 2025: Sessió dedicada a l’obra d’Emili Biarnés, Un camí
19 h, MUSEU DEL CÀNTIR. Visita guiada al museu a càrrec de Pere Pascual, crític d’art i membre del Consell Municipal del Museu del Càntir d’Argentona (visita inclosa amb el preu del museu).
19 h, PLAÇA DE VENDRE. Taller de rakú: pintar i coure una peça de ceràmica.
ESPECTACLES:
22.30 h, CAN DORO. Rústica (ESTRENA), Companyia Dans Invitro. Entrada gratuïta.
Diumenge 6 de Juliol
De 10 a 14 i de 17 a 21 h. Obertura Argillà Argentona
De 10 a 14 i de 17 a 21 h. Obertura del Museu del Càntir i de les exposicions.
ACCIÓ ARTÍSTICA MUSICAL:
DURANT L’HORARI DEL FESTIVAL, PARET DE LES MENTIDES. Música amb instruments ceràmics a càrrec del músic i ceramista Ivan Levasseur. Títol: Le son de la terre. Col·labora: Ceràmica Collet
A partir de les 11 h, A LA PLAÇA DE VENDRE. Demostracions de terrissa tradicional i taller de ceràmica al torn.
12 h, MUSEU DEL CÀNTIR. Visita guiada al museu a càrrec de Pere Pascual, crític d’art i membre del Consell Municipal del Museu del Càntir d’Argentona (visita inclosa amb el preu del museu).
16 h, CINEMA DEL CENTRE PARROQUIAL. CINERÀMICA 2025: Sessió dedicada a la ceràmica marroquina, De mains en mains
19 h, MUSEU DEL CÀNTIR. Visita guiada al museu a càrrec de Pere Pascual (visita inclosa amb el preu del museu).







