Els espectadors tornen als teatres després de quatre setmanes amb les platees buides | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 25/11/2020

El Goya i la Beckett són les primeres a aixecar el teló a Barcelona, en una obertura que serà progressiva

El Teatre Goya i la Sala Beckett han estat de les primeres sales de Barcelona a aixecar el teló
Aquest dimarts, després de quatre setmanes de tancament cultural. La resta de teatres barcelonins i del país ho aniran fent -majoritàriament- els propers dies, tan bon punt tinguin a punt el redisseny de la programació i la disponibilitat dels equips artístics.
L’obertura es fa al 50% d’aforament en aquest primer tram del pla de reobertura dissenyat pel Govern, però el públic ha tornat sense por al Teatre Goya, i l’ovació als actors en començar l’obra ha estat llarga i emocionada. La consellera de Cultura, Àngels Ponsa, ha assistit a la reobertura del Goya, protagonitzada pel retorn de l’èxit ‘Escape Room’, de Joel Joan i Héctor Claramunt.
L’ovació amb què el públic ha rebut els actors d’Escape Room’ ha estat sentida, i ha obligat Joel Joan a demorar uns instants l’inici de la funció. En quatre dies el Teatre Goya ha exhaurit les localitats de la primera setmana de funcions d’aquesta obra, un èxit que torna per tercera vegada a la sala i que a més aquest curs acabava de fer temporada al Teatre Condal. El tancament cultural ha ajornat un mes el nou aterratge al Goya.

Entre els prop de 240 assistents d’avui (el 50% de l’aforament), era compartit el sentiment de solidaritat amb la professió però també les ganes de tornar al teatre. Rosa Molinet ha manifestat que ha “patit” com a espectadora i pels teatres, i considera que “s’ha estat molt injust” amb el sector cultural durant la pandèmia. “La cultura és segura i s’hi ha d’apostar”, ha remarcat.
El matrimoni de la Marta i el Salvador, uns amants del teatre confessos, han trobat a faltar els escenaris durant aquest mes, i així que es van assabentar de la seva reobertura van ser dels primers a tornar-hi, entre altres coses per abraçar “una mínima normalitat”. Ells també consideren que és difícil “agafar res” als teatres, per les moltes mesures de prevenció i seguretat sanitària que han observat des del final del confinament.
De la seva banda, Gala Xabot i la seva família assistien avui a la funció, ja que viuen fora de Barcelona i no podrien fer-ho en cap de setmana pel confinament perimetral dels municipis. “Avui és el meu aniversari, i la meva mare em va regalar això en saber que obrien els teatres, per recolzar la cultura”, explica.

‘Avinguda Nacional’ s’estrena a la Sala Beckett
En un altre extrem de la ciutat, al Poblenou, la Sala Beckett també ha aixecat aquest vespre el teló. L’obra, ‘Avinguda Nacional’, del txec Jaroslav Rudiš, amb Josep Julièn i Patrícia Bargalló entre el repartiment. Aquesta és una producció de la Sala Beckett en el context del projecte Fabulamundi. Playwriting Europe.

El TNC, de la seva banda, reprèn l’activitat amb públic dimecres, amb l’estrena de ‘Monroe-Lamarr’, que ja es va ajornar a la primavera i a finals d’octubre va veure com el nou tancament cultural tornava a posposar el seu debut.

Altres sales barcelonines i catalanes aniran reobrin progressivament al llarg d’aquesta setmana i la propera, a mesura que vagin adaptant els respectius calendaris després d’un mes de tancament.
Fins i tot algunes de les sales més grans, afectades pel doble topall de públic (50% d’aforament amb un màxim de 500 espectadors) ja han començat a anunciar el seu retorn, cas del Teatre Coliseum, que ara sí podrà estrenar el nou espectacle de Carlos Latre, ‘One man show’.
Altres, com el Tívoli o el Victòria (del Mago Pop), encara no han comunicat si reobriran properament o esperen que s’elevi el nombre d’espectadors permès.

ACN Barcelona

Deixa un comentari