Publicat el 08/11/2016

Quatre cellers de la ciutat comencen a comercialitzar aquesta setmana el Vi Novell Mataró 2016, una iniciativa que tiren endavant des de fa 19 anys. L’artista Mariano Cabellos és l’autor de l’etiqueta que identifica enguany les 800 ampolles que es posen a la venda.

Es tracta d’un vi negre provinent del celler Josep Foraster (DO Conca de Barberà) elaborat amb la varietat Ull de Llebre. És un vi de color cirera picota amb notes violàcies, en boca es mostra suau, lleuger i fresc amb un toc marcat de fruita vermella molt madura. Estarà a la venda al Cellers Monserrat, Vins Santi, Can Monserrat i al Celler Castellví a un preu de 4,95€.

La regidora de Promoció Econòmica de Mataró, Dolors Guillén, ha participat  en la presentació del Vi Novell d’enguany, acte que s’ha celebrat al cellers Montserrat (carretera de Mata, 36). A la presentació han assistit també els representants dels establiments impulsors de la iniciativa i l’artista.

Mariano Cabellos
Mariano Cabellos (Guadalajara, 1960) va mostrar el seu interés per l’art des de ben petit en el seu pas per l’escola Maristes Valldemia de Mataró. A partir de l’any 1977, Jordi Arenas es va convertir en el seu mestre de qui va aprendre l’art del dibuix i la pintura. En el taller també va descobrir el seu gust per la música i l’arqueologia.

A partir de 1981, Cabellos ingressa a la Facultat de Belles Arts de Sant Jordi on també va estudiar escultura, gravat i fotografia. L’any 1986 finalitza la carrera amb l’especialitat de pintura.
En els següents anys, l’artista combina la pintura amb la preparació pedagògica que el portarien a l’ensenyament de l’art amb plaça de professor d’Educació Visual i Plàstica a partir de l’any 1988. En els darrers 25 anys, Cabellos ha alternat la pedagogia de l’art amb la seva carrera artística, exposicions, cursos i conferències.

L´etiqueta
L’autor ha pensat en una obra seva de la dècada dels 80 quan va pintar les darreres vinyes de la carretera de Mata. Aquella imatge l’ha transportat a pensar en l’element més destacat que veurien els agricultors des d’aquell indret i que és la Basílica de Santa Maria. Precisament aquest edifici característic de la ciutat és el que ha inspirat la creació de l’etiqueta de l’edició de 2016. De fet, aquest element de la ciutat és recurrent a l’obra de Cabellos que ja va fer servir detalls de les portes de Santa María per crear el torró d’autor de la pastisseria Uñó l’any 2010, l’obra que va fer pels 25 anys de la revista Capgròs també reflexa aquesta obra arquitectònica i d’altres creacions.

L’etiqueta és un collage pintat a tempera de la Basílica de Santa Maria, vista des la plaça del Forn del Vidre, amb un predomini dels colors clars, en ocasions complementaris i amb lletres vermelles sobre fons blanc.

Cercavila i la branca de pi
El dissabte 19 de novembre, a partir de les 12 h
, està previst que comenci un cercavila amb la participació de la Colla Castellera Capgrossos de Mataró. El recorregut passarà pels carrers que uneixen els quatre cellers que impulsen aquesta iniciativa i que penjaran aquell dia la branca de pi a la porta del seu establiment. 

Foto: Ajuntament. Els representants dels 4 cellers, l´artista i la regidora han fet un brindis. 

Deixa un comentari