Publicat el 12/06/2019

Els treballs contribueixen a millorar la vialitat urbana i l’accessibilitat a l’autopista i a la B-500. L’obra ha comptat amb un pressupost de 3,8 milions d’euros

Aquest divendres, 14 de juny, a partir de les 11 del matí, els vehicles ja podran circular pel nou lateral de l’autopista C-31, costat muntanya, al seu pas per Badalona, entre l’avinguda del President Lluís Companys i el carrer de Coll i Pujol. Un cop finalitzades les obres de construcció de la calçada lateral de l’autopista C-31, avui dimecres, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha lliurat l’obra a l’Ajuntament de Badalona que ja està enllestint els darrers treballs de semaforització per a l’obertura al trànsit d’aquest nou tram que servirà per millorar la vialitat urbana.

Els treballs, que han comptat amb un pressupost de 3,8 milions d’euros, han creat una nova calçada lateral de la C-31 en sentit Barcelona al tram entre el carrer de Coll i Pujol i l’avinguda d’en Martí Pujol i entre aquesta i la carretera B-500, que rep el nom d’avinguda del President Lluís Companys.
És una calçada unidireccional que compta amb dos o tres carrils de la circulació, en funció del tram, i està limitada per voreres de tres metres d’amplada. D’altra banda, s’han instal·lat diversos elements d’urbanització com ara arbrat, reg, enllumenat, semaforització o senyalització vertical i horitzontal.

Una de les actuacions rellevants que s’han dut a terme en aquesta obra ha estat la intervenció arqueològica prèvia a les obres, amb la localització de la ciutat romana de Baetulo més enllà de la C-31 i importants troballes com escultures i mosaics de gran valor arqueològic que s’han dipositat al Museu de Badalona. D’altra banda, atès l’àmbit urbà de les actuacions, ha calgut desviar més de quaranta serveis afectats.
L’obra s’ha desenvolupat de forma coordinada amb l’Ajuntament de Badalona, i, en aquest sentit, també s’han dut a terme tasques com l’adaptació de l’entroncament de la via lateral al futur planejament urbà de la ciutat; l’actualització de bona part de les voreres adjacents al nou lateral que estaven pendents d’urbanitzar; i la canalització elèctrica i d’abastament d’aigua al llarg de tota l’obra que ha permès interconnectar xarxes locals per donar un millor servei a la ciutat.

 

 

 

Deixa un comentari