Publicat el 14/02/2021

L’Ajuntament ha començat a treballar en l’elaboració d’un nou Pla Estratègic de Turisme, per tal de fer una actualització i donar continuïtat al primer pla que es va elaborar l’any 2007

Per l’elaboració d’aquest nou document estratègic, l’Ajuntament compta amb el suport de la Diputació de Barcelona. El treball serà realitzat per la Regidoria de Turisme i Identitat amb l’empresa Estudis d’hoteleria i turisme CETT SA que ja ha començat a treballar sobre el terreny per tal de fer una primera prospecció dels recursos turístics del municipi.
Entre d’altres espais, els tècnics de la consultora van visitar el Celler romà de Vallmora, l’Oficina de Turisme, Can Lleonart, la masia de Can Magarola, Can Manyé, l’Espai d’Arts Escèniques Casal d’Alella, a més del barri del Rost, el Mercat Municipal i diferents comerços en els quals es venen productes locals.   Aquestes visites es complementaran amb entrevistes als agents clau en l’àmbit turístic del territori.
El treball continuarà amb la realització de taules de treball i/o de creació de producte turístic en les qual es preveu validar els resultats de la diagnosi, identificar els reptes a futur i recollir idees i propostes dels diferents agents participants. Les fases finals de projecte seran la definició de l’estratègia i l’elaboració d’un cronograma i el full de ruta.
Durant aquest procés es treballarà amb la Regidoria de Participació Ciutadana per informar en tot moment de les fases del projecte i per elaborar processos de co-creació amb la comunitat local i els agents turístics, públics i privats del municipi. Amb el nou Pla Estratègic de Turisme (2021-2024) es pretén aconseguir un treball transversal que serveixi de full de ruta en matèria turística per als propers 4 anys que permeti fer front a la difícil situació del sector turístic derivada de la pandèmia.

Deixa un comentari