Publicat el 21/07/2010

Es poden donar dos exemples extrems, característics d’aquestes remodelacions, un d’ells positiu, com el de l’Ajuntament de Mataró i un altre de negatiu com el de Premià de Mar. Mataró ha convertit la Riera, la seva principal via comercial en una zona per a vianants, envoltada de tot tipus d’establiments comercials, la qual cosa ha generat un llarg punt de trobada de molts dels seus ciutadans i d’altres de municipis veïns. Aquesta solució ha comportat la total desaparició dels aparcaments de cotxes al carrer, que ha estat compensada amb la creació d’un gran pàrquing soterrat que evidentment no és gratuït sinó de pagament.
L’exemple negatiu és el de Premià de Mar, on en lloc de potenciar les seves antigues zones comercials, les ha convertides en zones mortes, en les quals no solament han desaparegut els aparcaments de cotxes al carrer, sinó que també ho han fet quasi bé tots els seus establiments comercials, ja que no es poden suprimir aparcaments als carrers sense cap tipus de compensacions amb pàrquings soterrats. Cal però, no oblidar que Premià de Mar, amb una població de 30.000 habitants, en una superfície de 1,9 km2, s’ha caracteritzat per una total manca de lideratge polític durant tota la democràcia.

Deixa un comentari