Publicat el 12/01/2017

L’establiment, que forma part d’una cadena de menjar ràpid a la ciutat de Pequín, ha instal·lat una tecnologia que escaneja la cara dels seus clients i, d’acord amb les dades que n’obté, els suggereix un determinat menú.
Aquest nou sistema ha estat desenvolupat pel gegant tecnològic local Baidu, conegut al país pels seus serveis de recerca a Internet, i ha començat a funcionar aquesta setmana de manera experimental en el restaurant, ubicat al barri financer de la capital xinesa.
Segons va explicar a l’agència EFE l’enginyer de Baidu Qiao Shi, «quan un client entra al restaurant, el sistema pot, segons la seva cara, endevinar quina edat té, si és home o dona, i analitzar el seu caràcter: si és obert, si és tímid… D’aquesta manera pot recomanar un determinat menú per a ell».
La cadena es mostra reticent a explicar quin menú es correspon amb cada tipus de persona, assenyalant que depèn de molts factors. De fet, en una de les primeres proves, a un home de 30 anys li va suggerir un d’econòmic i baix en calories, amb sopa en lloc d’hamburgueses, i una mica més tard a una noia de 20 anys li va oferir un menú molt més potent, amb hamburguesa, ales de pollastre, refresc i fins i tot postres. Tot i així, el client té l’última paraula i pot optar per altres opcions.
El tècnic de Baidu va explicar que la companyia porta diversos anys desenvolupant aquesta tecnologia d’intel·ligència artificial i que KFC, que des del 2016 és una branca independent de l’empresa original nord-americana, és el primer negoci de restauració que ha decidit posar-la al servei dels seus clients.
Segons Qiao, aquest sistema ja és utilitzat en bancs i asseguradores de la Xina, encara que en aquest tipus d’establiments per ara no per tal d’oferir als clients determinats productes, sinó més aviat per confirmar la seva identitat o per tenir estadístiques de sexe, edat i altres paràmetres. A més, segons l’enginyer de Baidu aviat podrà aplicar-se com a assessor de clients en botigues de roba. És per això que la companyia està ja en converses amb diverses marques i establiments de moda per tal d’aplicar aquesta tecnologia en botigues d’aquest tipus.
Baidu, el «Google xinès» està treballant en diferents camps de la intel·ligència artificial i ha presentat, a principis de gener, al saló tecnològic CES de Las Vegas (EUA), un assistent digital alternatiu a Amazon Alexa, el Siri d’Apple o Google Assistant. Segons els desenvolupadors, aquest assistent, anomenat «Xiaoyu Zaijia» (que es pot traduir com «Peixet») és menys depenent de la pantalla que els d’Amazon o Google, responent a ordres de veu amb una combinació d’imatges, text i so.

Redacció La Clau

Deixa un comentari