Un bon (i saludable) Nadal | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 24/12/2019

S’apropa una de les èpoques més assenyalades de l’any i, per a molts, comencen els maldecaps en relació amb els dinars i sopars que s’hi organitzen. No volem recuperar el pes que hem perdut o bé no volem tornar a passar pel patiment de fer dieta un cop finalitzat el Nadal.
Més enllà de fer restriccions alimentàries o dissenyar un menú saludable de Nadal on no tenen cabuda els plats tradicionals ni els dolços, es tracta d’evitar els errors que cometem al voltant d’aquests dinars i sopars.
D’altra banda, un Nadal saludable no només fa referència als àpats. Aquestes dates són plenes d’emocions i retrobaments amb familiars i amics. Gaudir del moment i de la companyia i ser-ne conscients també és sinònim de salut. Tradicionalment aquestes reunions es fan entorn de la taula i el menjar té molt de protagonisme, per això no hauríem de preocupar-nos de res més que de gaudir de les dues coses.
Els dies assenyalats al calendari només són cinc: el sopar de la nit de Nadal (24 de desembre), el dinar de Nadal (25 de desembre), el dinar de Sant Esteve (26 de desembre), el sopar de Cap d’Any (31 de desembre) i el primer dinar de l’any (1 de gener). Un dels principals problemes és que canviem de conducta alimentària durant gairebé tot el mes de desembre. Des del mes de novembre ja trobem els passadissos principals dels supermercats plens de torrons i polvorons entre altres productes nadalencs, i els acabem comprant i consumint abans d’hora. L’altre error comú d’aquestes dates és no tenir un límit amb la quantitat de menjar i begudes —alcohòliques majoritàriament— que ingerim, donant per perduda l’opció de passar un Nadal sense engreixar-nos més del compte. Tenir un control lògic sobre les racions de menjar que ingerim és clau.

Un bon consell a seguir és que no perdis la teva rutina d’exercici físic aquests dies i que et moguis tot el que puguis per tal de mantenir-te actiu i fer front als excessos d’aquestes dates: fes passejades per la muntanya o la platja, ves caminant als llocs sempre que sigui possible, puja escales en comptes d’utilitzar l’ascensor, etc. Oblida’t de fer restriccions o dietes absurdes tant abans com després del Nadal. Aquests cinc dies són excepcions que no afectaran els bons hàbits de la resta de l’any.

Que passeu un molt bon Nadal!

Lorena Alarcón Gazulla
Màster en Nutrició i Alimentació
www.esoquecomemos.com

Deixa un comentari