Radars Velolaser de la DGT: el que cal saber | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 21/12/2018

Els nous radars Velolaser de la Direcció General de Trànsit (DGT) van entrar en funcionament durant la passada campanya especial de Setmana Santa amb l’objectiu de combatre l’excés de velocitat a les carreteres. De seguida, aquests dispositius van passar a ser anomenats els radars indetectables a causa de la seva grandària i capacitat de dissimulació.

Les raons que els fan tan imperceptibles són:

  • Mesuren menys de 50 cm i pesen molt poc.
  • Poden instal·lar-se en gairebé qualsevol lloc: trípodes, senyals de trànsit, barreres de la carretera, vehicles…
  • Són fàcils d’instal·lar i desinstal·lar; per tant, en un mateix dia poden operar en diversos punts.
  • No cal que hi hagi a prop un cotxe patrulla ni un agent de la Guàrdia Civil, ja que es controlen de forma remota i tenen una autonomia de 5 hores.

La manera de funcionar d’aquests dispositius és la mateixa que la de qualsevol altre aparell per determinar la velocitat a què van els vehicles. Aquestes són algunes de les seves especificacions tècniques:

  • Són capaços de detectar infractors que passin entre 15 i 50 metres i fins a dos carrils.
  • Registren velocitats que van des de 30 fins a 250 km/h.
  • Calculen la distància de seguretat.
  • Disposen d’un sistema que diferencia entre turismes, vehicles comercials, etc.
  • Poden ser operats remotament utilitzant un dispositiu amb connexió Wi-Fi o 3G/4G.
  • Es poden utilitzar tant de dia com de nit i en dies amb visibilitat molt reduïda, ja que utilitzen un làser d’infrarojos.

La DGT va fer una compra inicial de 60 radars Velolasers que van suposar una inversió de 860.310 euros, és a dir, 14.339 euros per cada dispositiu. En ser sense fil, amb molt poc pes i grandària, la DGT també pot incloure’ls en les motos dels agents

Malgrat que els miniradars són gairebé indetectables, l’aplicació SocialDrive, xarxa social en què els conductors comparteixen informació sobre diversos aspectes del trànsit, va publicar un llistat de localitzacions on han estat vistos. Tot i que poden variar, les dades mostren que les zones més habituals on operen són autovies i trams de vies urbanes. Segons l’app, els radars Velolaser s’utilitzen amb especial predilecció a les carreteres de la Comunitat de Madrid, Galícia i Múrcia, el temps mitjà d’ús és de 70 minuts per ubicació, s’empren majoritàriament entre les 8 i les 13 hores i en un 67 % de les ocasions es troben instal·lats sobre un trípode.

 

Redacció La Clau
https://www.motorpasion.com/

Deixa un comentari