Quina visera per al casc hem de triar? | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 02/03/2020

Tant si ets un motorista novell com un pilot experimentat, l’elecció del casc és un pas molt important. Per això és obligat fer servir un casc homologat, a més de l’equipament adequat. Però quin tipus de viseres hem d’escollir? El blog del RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya) recull informació molt útil a l’hora d’escollir-ne la més adient.

Al mercat actual es troben diferents tipus de viseres, entre les quals predominen les transparents i les fumades com a grups principals de moltes altres varietats. Escollir-ne una o una altra dependrà de l’ús que es faci de la moto, ja que si circulem únicament de dia una visera fumada pot afavorir la nostra visibilitat, mentre que si ho fem per zones on la climatologia sol ser adversa, les transparents seran probablement la millor opció.

Transparents
Són les que porten per defecte la majoria de cascs i solen ser les més polivalents. Són ideals per a la conducció en tot tipus d’escenari i ens protegiran d’alguns contrallums, tot i que haurem de fer servir ulleres de sol en casos de molta claror. Per evitar aquest problema, molts cascs incorporen una pantalla interior enfosquida. La seva homologació permet l’ús indistintament durant el dia i la nit.

Hi ha viseres transparents acolorides que utilitzen un color per millorar el camp de visió. Les grogues, blaves o ataronjades permeten millorar la visió en dies ennuvolats o en moments com la posta de sol. El seu únic inconvenient és que no tenen una homologació i el seu ús es restringeix als circuits.

Fumades
Ofereixen protecció solar per evitar reflexos incòmodes durant la conducció. Hi ha diversos tipus de fumat: des dels més clars als completament negres. Són de gran ajuda per a dies molt assolellats, però només es poden fer servir de dia. Aquesta variant ofereix pantalles de mirall o irisades que no acostumen a tenir homologació per a la seva utilització al carrer, quedant el seu ús restringit a circuits i competició.

Recorda que una homologació correcta de la visera no vol dir que es pugui utilitzar per a la circulació per vies urbanes, ja que pot estar homologada únicament per al seu ús en circuit.

La utilització d’elements no homologats, o de viseres amb homologació de dia durant la nit, pot comportar multes que sobrepassin els 200 €, així com la corresponent pèrdua de punts.

 

Redacció La Clau
Font: http://blog.racc.es

Deixa un comentari