Publicat el 18/07/2007


La informació presencial en què unes persones expliquen qualsevol activitat s’ha de completar facilitant la participació activa dels seus assistents en un procés interactiu que pretén superar la informació passiva convertint-la en una comunicació activa de participació ciutadana.
Aquesta participació activa, però, requereix un públic amb un nivell cultural adequat per poder interpel·lar els presentadors. Quan no s’assoleix aquest nivell les persones deixen d’assistir a aquests tipus d’actes perquè tenen por de fer el ridícul quan formulen qualsevol pregunta. Per superar aquesta manca d’assistència la classe política, en actes destinats a gent gran, acostuma a recorre a una pràctica que dóna bons resultats com és la de donar un bon menjar. El mateix passa quan la informació que es vol donar persegueix donar missatges paternalistes que pretenen no ser qüestionats. Aquesta pràctica tan habitual es coneix amb el nom de la xocolata del lloro. La gent gran amb una mica d’experiència s’hauria de donar compte que amb aquesta pràctica se la vol portar a l’hort per ensarronar-la, la qual cosa és inacceptable.

Deixa un comentari