Pilates, disciplina centenària | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 27/11/2019

«Ets tan jove com flexible sigui la teva esquena». Aquesta frase va ser pronunciada per Joseph Pilates, creador del mètode Pilates. Aquest mètode va néixer de la pròpia necessitat de d’exercitar-se, en haver crescut com un nen feble i malaltís. Durant la Primera Guerra Mundial i per motiu de la seva nacionalitat alemanya, Pilates va ser conduït a un camp de treball a Anglaterra, on va exercir d’infermer cuidant ferits de guerra. Va ser allà, ajudant a la recuperació dels malalts, on va néixer el seu mètode de treball i la llavor del que serien les futures màquines de l’Estudi de Pilates.

Els principis de Pilates en els quals es basa l’ensenyament d’aquest mètode (concentració, control, precisió, fluïdesa del moviment i respiració) ens encaminen cap al moviment intel·ligent o moviment eficient; és a dir, al fet de moure’ns el més possible però amb el menor esforç. Per a això es treballa a fons la zona central del cos, per enfortir la musculatura abdominal profunda i superficial, la musculatura lumbar, els glutis, els erectors espinals i els multífids. Tots aquests músculs treballen units en perfecta sincronia cada vegada que ens movem, ja que en ells comencen i acaben tots els nostres moviments.

El treball de Pilates és molt beneficiós per millorar la nostra postura corporal, ja que aconsegueix evitar descompensacions i desequilibris en el cos. Es fa molt èmfasi també en l’estabilitat i mobilitat de la columna vertebral, eix sobre el qual es mou tot l’organisme: una columna flexible i estable és signe de bona salut.

Tant és si ets principiant o si estàs en un nivell avançat, la varietat dels exercicis augmenta la intensitat de l’entrenament. A diferència d’altres esports o pràctiques, el pilates trenca la rutina i no deixa que el cos s’acostumi, sinó que varia el catàleg de moviments, estimulant d’aquesta manera tots els músculs del cos: una manera segura d’evitar lesions.

Redacció La Cau

Deixa un comentari