Motos cada cop més segures | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 28/03/2019

La seguretat dels conductors és un dels reptes més urgents dels fabricants de vehicles, que saben que els motociclistes segueixen sent els usuaris més vulnerables a la carretera. És per això que molts treballen en el desenvolupament de sistemes tecnològics que mantinguin les motocicletes estables en situacions de frenada d’emergència i acceleració d’urgència, així com en sistemes predictius de seguretat i confort per a la detecció de l’entorn.

Des de fa dues dècades les motos han anat incorporant components de millora de la frenada i la il·luminació, progressos en l’estabilització i amortiment, estudis sobre pneumàtics, sistema de canvis i proves sobre nous sistemes tecnològics de comunicació entre vehicles. Els repassem:

Sistema de frenada antibloqueig (ABS): evita el bloqueig de les rodes i permet que el motorista tingui més control. Pot reduir fins a un 40 % la mortalitat per accident.

Sistema combinat de frens (CBS): en una moto el fre funciona de forma independent per a cada roda, però en segons quines situacions això pot provocar el bloqueig de la roda. Els motoristes més experimentats controlen millor la intensitat i el repartiment de la frenada, però el sistema CBS s’encarrega de fer-ho correctament per si sol.

Control dinàmic de tracció (DTC): permet a la moto actuar de forma correcta en condicions de conducció canviants i evita que el conductor derrapi.

Control de pressió de pneumàtics: avisa el conductor en cas que una o diverses rodes del vehicle no tinguin la pressió adequada i detecta punxades.

Sistemes d’il·luminació dinàmica: comencen a aplicar-se fars d’inclinació variable que faciliten la il·luminació en funció del gir i direcció de la moto.

També s’està innovant en matèria d’elements de comunicació que afavoreixin la connexió entre vehicles i la transmissió d’informació sobre trànsit i seguretat.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari