Maneres de consumir la fruita deshidratada | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 20/03/2019

Les fruites deshidratades no són llaminadures, ni tampoc són fruites fresques, però són el substitut perfecte i es prenen com un snack sa i saborós, per menjar entre hores, per barrejar amb altres ingredients en els esmorzars, en els berenars i amb receptes variades, especialment en les amanides.

La fruita deshidratada o dessecada és fruita fresca i natural a la qual se li aplica un procés de deshidratació o dessecació, reduint el seu contingut intern d’aigua, però conservant totes les virtuts, propietats i la major part de les vitamines de la fruita fresca. La fruita es pot deshidratar mitjançant mètodes tradicionals o industrials.

L’objectiu es el de concentrar el gust de la fruita, ja que en perdre l’aigua s’intensifiquen les aromes i els sabors. Solen assecar-se de manera cent per cent natural i no tenen additius, per la qual cosa són pràcticament igual de saludables que la fruita fresca.

Actualment formen part de la nostra dieta habitual, i són una font d’energia molt apreciada per esportistes i excursionistes.

Les més consumides: panses, prunes, figues, albercocs, préssecs i dàtils. Encara que més modernes, també podem incloure en aquest grup les pomes, els plàtans, el coco o la papaia.

Idees per consumir fruites deshidratades
La imaginació és un dels punts a favor d’aquestes fruites: poden menjar-se de la manera que més agradi, ja sigui amb dolços, salats, per acompanyar guisats o per a snacks.

En les receptes calentes, per exemple, una bona opció pot ser la de combinar un guisat de pollastre o conill amb prunes, panses o orellanes. No només li aportaran un toc agredolç i diferent per sortir de la rutina, sinó que també li donaran al plat un toc molt més nutritiu.

En fred, el més fàcil és recórrer a les amanides. Ara bé, dependrà de la creativitat de cadascú per fer-les més o menys exòtiques. Hi caben tota mena de fruites, des de la taronja, el préssec o la pinya, fins a la papaia.

També donen un toc molt especial a les salses o postres, com un pa de pessic amb trossets de fruita, als iogurts… En aquest sentit, també és una bona forma de fer que els més petits estimin la fruita i deixin de banda les llaminadures, ja que el seu aspecte és molt similar.

Les fruites deshidratades són, en definitiva, una opció tan bona com saludable, fàcil de transportar i de tenir a mà. Així que ja sabeu: deixeu volar la imaginació i gaudiu d’aquestes llaminadures naturals de la manera que més us vingui de gust.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari