Publicat el 25/01/2021

Prodeca, promotora dels aliments catalans, ha elaborat un estudi juntament amb ACCIÓ (Agència per la competitivitat de l’empresa) on s’evidencien les dimensions del sector de l’oli d’oliva a Catalunya, un dels més importants en l’àmbit agroalimentari.

Prodeca, promotora dels aliments catalans, ha elaborat un estudi juntament amb ACCIÓ (Agència per la competitivitat de l’empresa) on s’evidencien les dimensions del sector de l’oli d’oliva a Catalunya, un dels més importants en l’àmbit agroalimentari.

Les dades de l’informe, que es va presentar el passat 26 de novembre amb motiu del Dia Mundial de l’Olivera, posen de manifest que tant la qualitat del producte com la seva facturació i capacitat d’expansió internacional van en augment.

El primer que crida l’atenció és que a Catalunya hi ha registrades 347 empreses dedicades a la producció d’oli d’oliva, que facturen 873 milions d’euros a l’any i ocupen 1.459 treballadors. La gran majoria són pimes (un 99 %) i es concentren sobretot en terres tarragonines i lleidatanes.

En concret, el 51 % a Tarragona, mentre que a Lleida, que ocupa la segona posició per nombre d’empreses, s’hi concentra el 64 % de la facturació.

Pel que fa a la cadena de valor del sector de l’oli d’oliva, el 49 % de les empreses són proveïdores per al mercat massiu (mass market), el 23 % productors artesanals i el 20 % es dediquen al sector gourmet. La dada que més interès desperta, però, és que el 37% de les empreses són cooperatives.

Una altra dada rellevant és que el 30 % de les empreses catalanes productores venen més enllà de la frontera. L’exportació ha suposat una facturació de gairebé 2.000 milions d’euros en l’activitat generada entre el 2015 i el 2019. Pel que fa als destins majoritaris de l’exportació de l’oli d’oliva català, són França, Itàlia i Estats Units. Només amb aquests tres països ja se suma el 43,4 % de tota l’exportació.

 

Redacció La Clau
Font: https://www.prodeca.cat

 

Deixa un comentari