Les rodes de recanvi | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 09/12/2020

Tot i que darrerament la majoria de turismes del mercat es venen sense roda de recanvi i amb diferents alternatives en cas de punxada, quina és la millor decisió pel que fa a aquest important aspecte tècnic del vehicle?

Segons s’explica a RACC Bloc, les marques estan obligades a oferir una alternativa per evitar la interrupció de la circulació del vehicle, tal com recull la reglamentació, i l’incompliment comporta la sanció corresponent.

La millora de les vies de circulació i de la tecnologia i components dels pneumàtics moderns ha reduït les punxades i rebentades. Les complexes xarxes d’assistència faciliten la reparació en el lloc o el trasllat ràpid del vehicle. Els requisits d’espai i cost per integrar una roda de recanvi o la necessitat de reduir pes per reduir les emissions de CO2 també contribueixen a fer que no se’n posin.

Pel que fa a les alternatives que han anat sorgint, hi ha la roda estreta per realitzar trajectes curts i a una distància i recorregut que donin temps de canviar-la. També trobem els equips de reparació, els pneumàtics Run Flat (amb flancs reforçats per poder circular a una velocitat no superior als 80 km/h que permeti anar al taller) o la tecnologia Seal, un sistema amb una capa viscosa per sota de la banda de rodament.

Com també apunten a RACC Bloc, la roda de recanvi, en desús en els vehicles nous, és sempre la millor opció per seguir circulant.

I recordeu-vos sempre de tenir els pneumàtics del vehicle en bon estat.

Podeu ampliar la informació a: https://blog.racc.cat

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari