Publicat el 01/12/2016

Un estudi publicat per la revista britànica Molecular Psychiatry assegura que el 50% de la intel·ligència dels infants ve determinat pels seus gens. Però hi ha moltes activitats que els pares poden introduir en la vida quotidiana per estimular el desenvolupament cerebral dels seus fills, entre les quals destaca la música.

L’art. La Universitat de Toronto va publicar un estudi en la revista Psychological Science amb els resultats de la comparació de quatre grups de nens de sis anys que durant un any van rebre lliçons de diferents disciplines artístiques. Un grup va estudiar piano; un altre, cant; un altre, art dramàtic; i el darrer no va rebre lliçons de cap mena. A tots se’ls van practicar proves d’intel·ligència abans i després, i van comprovar que els dos grups que havien rebut lliçons de música havien experimentat un augment en diverses mesures d’intel·ligència. El grup que va rebre lliçons d’art dramàtic també va tenir un augment, però no en les àrees relacionades amb el desenvolupament cognitiu, sinó en les de conducta i adaptació social.
Veure pel·lícules o sèries en versió original. Escoltar i veure productes audiovisuals en versió original millora un 21% els resultats dels estudiants en comprensió oral. Per tant, si els infants dediquen cada dia una estona a aquesta activitat, juntament amb el suport d’un professor nadiu a l’escola o en les extraescolars, els resultats seran més efectius que si estudiessin en un col·legi bilingüe sense professors nadius.

Llegir abans d’anar a dormir. Segons un estudi realitzat a Canadà, compartir la lectura amb els pares, llegint una pàgina cadascun, millora les habilitats i estratègies d’aprenentatge dels infants. El conte no pot ser només una lectura ràpida perquè s’adormin.

Evitar els dispositius tecnològics abans dels 3 anys. Els telèfons intel·ligents i les tauletes tàctils generen estímuls tan ràpids i intensos que el cervell dels més petits no pot manejar-los. Tal com revela un estudi de la Universitat de Boston publicat a la revista Pediatrics, l’ús freqüent d’aquests dispositius per part de menors d’entre un i tres anys pot afectar no només el seu cervell, sinó també les seves capacitats de desenvolupament social i emocional. Segons els experts, la tecnologia no millora la capacitat d’intel·ligència de base, simplement pot ser un complement i fomentar algunes qualitats.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari