Isma Bustos i Isra Sánchez, responsables de La Clau Social Media | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 17/04/2020

La Revista La Clau, amb una trajectòria de 36 anys, evoluciona cap endavant per oferir nous serveis centrats en les xarxes socials per a l’àmbit empresarial, així, s’ha creat La Clau Social Media.
Impulsar el creixement de les empreses a través del màrqueting en línia és el que ofereix La Clau Social Media, un nou servei que neix de la nostra experiència en aquest àmbit i que compta amb la professionalitat del nostre equip. Isma Bustos, Digital Manager, i Isra Sánchez, Social Media Manager, ens detallen en aquesta entrevista en què consisteix i quins beneficis reporta a les empreses aquest servei personalitzat i innovador.

Per què sorgeix la idea de crear La Clau Social Media?
ISMA: Bé, com molts sabreu, a La Clau no parem de créixer i d’innovar. Podríem dir que som com camaleons, ens adaptem a allò que ens envolta. Així ho vam fer el 2003 quan vàrem estrenar laclau.cat, o fa dos anys, quan vam treure la nova revista Maresmèdic dedicada a salut i benestar. No sabem estar quiets. I volem aprofitar la nostra expertesa en aquests 36 anys d’història per ajudar i col·laborar amb el teixit empresarial. La Clau Social Media és una eina perquè les empreses es donin a conèixer i creixin a les xarxes i en definitiva a Internet, aprofitant la nostra experiència i sobretot els nostres recursos, com per exemple el departament de disseny o el de redacció. Podem produir campanyes amb dissenys únics i crear aquell contingut que les empreses no tenen temps ni recursos per generar.

Quines eines utilitza aquest nou servei?
ISRA: Per elaborar una bona estratègia en xarxes és necessari treballar amb eines que ajudin a millorar l’experiència de l’usuari, a crear contingut de valor i a analitzar els resultats del treball realitzat. Per això utilitzem des d’eines de programació de contingut, escurçadors d’enllaços, analítica digital, mesuradors de visibilitat de marca o editors d’imatges, a eines d’email marketing, SEO (optimització per a motors de cerca) i posicionament.

A quin tipus d’empresa s’adreça?
ISMA: Avui en dia Internet és per a tothom, i el servei que volem oferir és per a totes les empreses que tinguin l’objectiu de créixer a les xarxes. El nostre objectiu és que les empreses creixin i que nosaltres estiguem al costat per ajudar-les.

Quins resultats es poden obtenir de la presència a xarxes socials?
ISRA: Actualment, si no ets a Internet, no existeixes. Ja sigui el teu negoci un restaurant, una clínica dental o una empresa especialitzada en components electrònics, la presència en xarxes socials és clau per arribar a l’usuari.

  • Potenciar la marca empresarial
  • Són el canal ideal per a la difusió del teu producte o servei
  • Incrementar el tràfic cap a la web corporativa o e-commerce
  • Escoltar tot el que es diu de la teva
  • Disposar d’un canal efectiu de comunicació amb el client
  • Analitzar la competència
  • No hi ha millor aparador ni altaveu per a la teva marca. Les xarxes socials són el lloc on els teus clients conversen i comparteixen cada dia experiències i informació sobre productes i serveis.

Quines diferències hi ha entre la gestió que pot fer a les xarxes La Clau Social Media i la que fa un particular?
ISRA: És necessari encarregar la gestió de les xarxes socials de la teva empresa a un professional, perquè és un actiu vital per a la teva empresa.
Les xarxes socials permeten als negocis mostrar-se tal com són, o tal com volen, i ser més humans en la relació amb la seva audiència. Són un dels motors més importants que mantenen les empreses avui dia; les grans companyies ho saben i aposten per fer-ne una bona gestió.
Per exemple, quan vas a un restaurant, exigeixes que el xef sigui un cuiner expert. No et serveix que hagi vist tots els programes de Masterchef, oi? Llavors, per què encarregues la gestió de les xarxes socials al teu nebot o a un empleat? Només perquè penja fotos a Facebook?
No, definitivament, portar les xarxes socials de la teva empresa no és un joc, i si vols fer les coses bé has d’externalitzar les xarxes socials de la teva empresa.

Què es té en compte per elaborar un perfil professional?
ISRA: És necessari valorar cada canal de xarxes socials en funció de les necessitats de la marca/client i de l’objectiu que es desitgi aconseguir. Nosaltres treballem per al client i, el que és més important, amb el client. Conèixer bé el teu client és fonamental per saber què necessita i poder crear l’estratègia adient perquè cada un d’ells assoleixi els seus objectius. I els 36 anys d’història de La Clau ens permeten fer-ho amb proximitat i confiança.

Fins a quin punt pot arribar a créixer un projecte amb aquest nou servei?
ISRA: Les xarxes socials permeten arribar a un nombre molt elevat d’usuaris. Establir estratègies molt específiques i realitzar una segmentació precisa de la ubicació, de les dades demogràfiques, dels interessos del teu públic…, tant en el canal orgànic com en el de pagament, ens permet arribar al teu públic objectiu per així aconseguir augmentar el rendiment de les publicacions i/o campanyes.
Aquelles empreses que opten per estratègies en xarxes socials ben planificades, executades i optimitzades assoleixen els seus objectius i incrementen els seus beneficis. Nosaltres apostem per estratègies enfocades al creixement i personalitzades per a cada cas i situació.

Què distingeix La Clau Social Media de la publicitat tradicional?
ISMA: Bona pregunta. Jo diria que sumen, no podem menysprear en cap cas la publicitat tradicional, ja que ens dona la confiança i qualitat que Internet no ens proporciona. Però, bé, més que parlar de distincions entre els tipus de publicitat, el que proposem als nostres clients és buscar quin és el seu públic, i oferir-los la millor campanya possible. L’avantatge d’estar dins del grup de La Clau és que podem oferir als nostres clients diferents tipus de campanyes, tant on-line com off-line. Digue’m on vols arribar, que nosaltres et busquem el millor camí.

Com es gestionen les campanyes publicitàries amb el nou servei?
ISRA: En tota estratègia de màrqueting és imprescindible destinar una part del pressupost de publicitat a la inversió en xarxes socials. El client decideix el pressupost que vol gastar i nosaltres ens encarreguem de crear una campanya adient a les seves necessitats i objectius.

Quan es poden començar a veure els resultats?
ISRA: Els resultats depenen de l’estratègia, del que el teu públic necessita, del temps invertit, del contingut que ofereixes, de la teva consistència i paciència. Aquests són només alguns dels factors que porten cap als resultats. En uns sis mesos tindràs una idea de què funciona i què no, i podràs ajustar l’estratègia per millorar els resultats.

No es tracta de ser a les xarxes socials només perquè tots els negocis les usen o perquè la competència hi té presència; es tracta de ser on els teus clients potencials siguin. Es tracta de conversar i construir relacions, ajudar i inspirar, no sols de parlar dels teus productes o serveis i vendre.
La paciència per créixer en les xarxes socials és un altre factor clau.

Quina ha de ser la implicació dels clients de La Clau Social Media?
ISMA: La implicació del client és bàsica. Qui coneix millor el producte que qui el ven? Hem de preparar una estratègia on anem de bracet amb l’empresa per tirar-la endavant, crear el contingut oportú i aconseguir els objectius. Només així aconseguirem l’èxit. Sabem que tot el tema dels social media ocupa molt de temps a les empreses, i volem ser un servei per alliberar-les i ajudar-les a créixer.

Durant l’estat d’alarma dels darrers mesos, heu notat un creixement a les xarxes o d’entrades al web de laclau.cat?
ISRA: I tant! Un creixement molt per sobre de les previsions.
El fet de ser un mitjà de comunicació autoritzat, de proximitat i de confiança, i que haguem treballat de valent per l’actualització diària de continguts i notícies tant a les xarxes socials com al web, ha generat un important augment tant en el nombre de seguidors com en el tràfic cap al nostre web, amb un increment de gairebé un 100 % i arribant a més de 22.000 usuaris/mes.

Aprofitem per agrair la confiança que ens heu transmès durant aquests mesos i que ens ha ajudat, encara més, a consolidar La Clau com a mitjà de referència als pobles del Maresme.

 

Deixa un comentari