Ioga o gimnàstica facial (II) | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 15/07/2019

Seguim amb alguns exercicis pràctics per donar to als músculs facials. Recorda que el ioga facial permet donar to a la musculatura, oxigena els teixits i en conseqüència estimula la producció de col·lagen i elastina, responsables de la suavitat i flexibilitat de la pell.

Centrem-nos aquest cop en el coll. Fes un petit escalfament girant el coll a dreta i esquerra suaument… Experimenta amb els següents exercicis:

  • Mirant cap endavant, col·loca’t les mans a la part inferior del coll i estira’l. Tomba’l suaument cap enrere fins que notis l’estirament. Repeteix-ho fent una pressió a la part baixa del coll amb les mans…, i torna’l a estirar al mateix temps.
  • En la mateixa posició, has de fer una mena de ‘boca de peix’: treu el llavi inferior cap enfora, el màxim possible, com si et volguessis mossegar el llavi superior. Repeteix 5 cops.
  • En posició de mirar endavant, practica un petó exagerat: tanca els llavis tot fent que ell coll se t’estiri. Repeteix-ho, però primer tira el cap enrere, estirant el coll, i en aquesta posició fes el petó de nou.
  • Per a la papada: fes pressió a la barbeta; amb una mà col·locada com si t’agafessis la barbeta, empeny amb la mandíbula cap a baix. Fes unes 5 repeticions. Acaba amb uns tocs amb les puntes de les mans, com si volguessis activar la circulació de la zona.
  • Recorda que el ioga o gimnàstica facial no fa miracles, però com amb tot, amb tenacitat i combinant-ho amb tractaments adients i cosmètics ecològics poden revitalitzar la pell d’una manera més natural.

Marianne Le Black
Cosmètica orgànica i eco. Maquilladora.
@leblackparsac

Deixa un comentari