Publicat el 23/12/2023

Els cotxes amb les portes més estranyes.

 

Hi ha moltes maneres de fer-se notar quan es porta un vehicle. Algunes, a més, són força originals i curioses. L’evolució de la tecnologia ha permès petites meravelles al llarg del temps.

El portal Motor1.com o el blog Ruta 401 destaquen models com: Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, Tesla Model X, Volkswagen 1 Litre, Hyundai Veloster, BMW Isetta, Rolls Royce Phantom, Smart Crossblade, Lamborghini Countach, BMW Z1, Saab Aero-X, Alfa Romeo Carabo, BMW Isetta, Mazda RX-8, Saab Aero X i Kaiser Darrin.

Al llarg de la història són molts els vehicles que han innovat en les seves portes, ja siguin de tisora, d’ala de gavina, d’apertura inversa, frontals o per darrere, entre d’altres moltes opcions.
Pel que fa a alguns d’aquests vehicles esmentats, l’Alfa Romeo Carabo (1968) va incorporar un tipus de portes que en el seu moment van ser molt innovadores i després es van posar de moda: les de tisora.

El BMW Isetta (1953), funcional i econòmic, va triomfar en els anys posteriors a la Segona Guerra Mundial. Tenia una sola porta que permetia entrar i sortir per la part frontal del vehicle.

El Mazda RX-8 va fabricar-se entre 2002 i 2012. Les portes davanteres s’obrien de manera normal, però les del darrere eren d’obertura inversa. Es coneixien com a «portes suïcides», tot i que, en obrir-les, l’accés a la sortida del vehicle resultava més fàcil.

El Saab Aero X va ser un prototipus amb un sistema d’apertura i tancat molt curiós i poc pràctic. Tota la part davantera es desplaçava cap endavant fins que el vehicle quedava totalment destapat.

El Kaiser Darrin, model de 1954, va introduir el concepte de portes corredisses. Lliscaven cap endavant i desapareixien totalment.

Per la seva banda, Víctor Alós Yus destaca a highmotor.com diverses portes curioses, com ara les de gavina, que es remunten a la dècada dels anys 50. Les han tingut vehicles com el Mercedes 300 SL Gullwing i el mític DeLorean. L’any 2000, Mercedes les va recuperar.

També trobem les de papallona, similars a les de gavina, però que s’inclinen cap al frontal del cotxe. Es poden veure en vehicles de l’escuderia McLaren.

I també hi ha les de cigne, que són semblants a les normals, tot i que s’eleven una mica i des de la part frontal ofereixen una imatge diferent, com si fossin les ales d’aquest animal. És el cas d’uns models d’Aston Martin.

La tecnologia està en constant moviment i la imaginació humana s’obre a moltes i impactants possibilitats.

Redacció La Clau

Deixa un comentari