Publicat el 19/12/2018

El nostre intestí produeix gasos a conseqüència de l’activitat dels bacteris que hi viuen, els quals s’encarreguen de digerir els aliments i absorbir els nutrients. Els gasos són un bon senyal de salut intestinal.

El problema ve quan es produeixen gasos en excés i provoquen malestar i inflor abdominal. Si els patim, hauríem d’evitar aliments amb greixos com els fregits o arrebossats; verdures flatulentes com les carxofes, la col, la coliflor, les cols de Brussel·les o el bròquil, i alguns edulcorants artificials com el mannitol, el xilitol i el sorbitol, els quals trobem a les xocolates o altres aliments dolços sense sucres.

A més, algunes tècniques culinàries també poden ajudar. Els llegums, un dels aliments més complets nutricionalment, són també dels més temuts per aquells que pateixen de flatulències. Per millorar-ne la digestió, és necessari posar-los en remull entre 12 i 24 hores abans de cuinar-los, anar canviant l’aigua i finalment esbandir-los bé. A l’hora de la cocció, millor fer-ho en olla exprés i acabar esbandint-los de nou.

La llentia vermella és ideal per a persones que pateixen de gasos, ja que gairebé no en produeix gràcies a l’absència de la pell que recobreix la resta de llegums. És una bona idea introduir-la de mica en mica a la dieta per anar acostumant a l’intestí als llegums i poder així afegir-ne més varietats progressivament. És important mastegar bé els aliments; per això, preparacions com l’hummus, un puré de cigrons que ja ingerim triturat, són també bones opcions per facilitar la digestió.

Una altra possibilitat per alleujar els gasos és acabar l’àpat amb un plat de pinya natural, ja que conté enzims digestius com la bromelina, que ajuden a la digestió. També va bé prendre infusions de fonoll, comí, anís, farigola o romaní després dels àpats, gràcies al seu efecte carminatiu, que ajudarà a disminuir la generació de gasos.

 

Lorena Alarcón Gazulla
www.esoquecomemos.com
Instagram: @esoquecomemos

Deixa un comentari