Publicat el 12/05/2019

És increïble que una cosa tan simple com caminar a bon ritme i de forma regular pugui tenir beneficis tan notables per al cor, ja que ajuda a reduir els principals factors de risc de les malalties cardiovasculars, l’obesitat, la hipertensió i la diabetis, a més d’estimular la circulació i tonificar la musculatura. En els més grans de 60 anys, només 15 minuts de caminada enèrgica al dia ja produeixen beneficis per al cor.

Si es camina amb bona tècnica, el cos pot canviar per dins i per fora, ja que això permet cremar calories, tonificar la musculatura i millorar les articulacions:

Allarga el coll (Sense forçar-lo) i separa les espatlles de les orelles, portant-les lleugerament cap enrere.

Doblega una mica els colzes i deixa que els braços es balancegin de forma natural amb cada pas; això ajudarà a fer que la columna vertebral giri, s’activaran els abdominals oblics i caminaràs més ràpid.

Procura introduir l’abdomen (com si es volgués elevar): ajudarà a tonificar i aplanar el ventre i protegirà l’esquena. No treguis ni premis les natges.

A l’hora de fer el pas, trepitja primer amb el taló, seguint amb l’arc i per últim amb els dits.

Si tens en compte aquestes recomanacions, aconseguiràs caminar cada vegada d’una manera més àgil i notaràs que els genolls aguanten més i la postura del cos millora.

 

Redacció La Clau

Deixa un comentari