Caiguda de cabell | La Clau -Revista gratuïta del Maresme
Publicat el 25/09/2019

El cabell és una part integral de la nostra imatge, part de la nostra identitat, i a més ens protegeix. El cabell passa per tres fases: creixement, transició i regressió (menys del 20 % del cabell es troba en aquesta darrera fase).

La seva caiguda és una consulta molt freqüent tant per part d’homes com de dones en la visita habitual al dermatòleg. Això es fa molt més evident en èpoques de l’any on el cabell està més predisposat a caure, com durant la tardor i la primavera.

És important diferenciar entre la caiguda de cabell masculina i la femenina. En els homes entre 18 i 30 anys la causa més freqüent és l’hereditària, l’anomenada alopècia androgènica. Per contra, la causa més habitual en les dones és una combinació de circumstàncies que s’ajunten, com ara trastorns menstruals, carències vitamíniques —especialment de ferro—, problemes de tiroides com l’hipotiroïdisme, trastorns emocionals i l’estrès.

Al dia poden arribar a caure 100 cabells i es considera normal. Hi ha períodes com la tardor en què la caiguda pot ser més abundant, sense que hi hagi cap problema de salut. És molt habitual recórrer a remeis externs tòpics com xampús o locions, però ens oblidem d’allò més bàsic: nodrir els cabells des de dins perquè siguin forts, brillants i amb vitalitat.

Nutrients per al cabell:
Per afrontar el canvi d’estació és important nodrir els cabells des de l’interior. Ens hem d’assegurar d’incloure els següents aliments:

  • La cua de cavall seca en pols, el mill marró i els cereals integrals, que ens aportaran silici, un mineral fonamental en la síntesi de col·lagen i elastina del nostre cabell, pell, ungles i tendons.
  • Aliments rics en vitamina C com el kiwi, els cítrics, les maduixes, el pebrot vermell, l’atzerola o el bròquil, que ajuden a la correcta formació del col·lagen i ens protegeixen de l’oxidació de les cèl·lules.
  • El sofre és un mineral abundant en el cabell. Està present en les crucíferes (col, coliflor, bròquil, col verda, etc.), l’all, la ceba i la clara d’ou.
  • Les llavors de carbassa i sèsam ens aportaran zinc, un mineral important per al creixement del cabell.
  • No oblidem l’aportació de ferro a través de les algues, els llegums, les llavors de sèsam, els germinats d’alfals i l’espirulina.
  • L’ou és ric en proteïnes que permeten formar la queratina, la principal proteïna del cabell. A més, també és ric en biotina (vitamina B8), una vitamina necessària per a la formació del cabell. Però també hi ha altres aliments rics en biotina, com són el llevat de cervesa, les nous, la civada, la coliflor i els pèsols.

La pèrdua abundant de cabell de manera habitual té en l’anèmia i l’estrès dues de les causes més comunes; els suplements més interessants per equilibrar el sistema nerviós i aturar la caiguda són els que combinen el complex B amb magnesi, omega-3 (DHA) o hipèric, però aquesta suplementació ha de ser prescrita i supervisada per un professional de la salut.

 

Redacció La Clau
Font: parcdesalutmar.cat

Deixa un comentari