Andragogia, o com aprenen els adults
Andragogia, o com aprenen els adults.
Malcom Shepherd Knowles va ser un educador nord-americà que va encunyar la paraula andragogia per definir la ciència de transferir l’aprenentatge als adults.
El concepte ja havia estat utilitzat per l’educador alemany Alexander Klapp, però Knowles el va popularitzar i desenvolupar en les seves publicacions. Les característiques principals que per a ell definien la manera com els adults aprenen són:
Autoconcepte. A mesura que madura, la persona adulta pren un paper més actiu durant la seva educació i es fa responsable del seu propi desenvolupament.
Experiència. Les seves vivències són una font d’informació enorme per donar suport als nous aprenentatges. Per això, els adults connecten la seva experiència amb els nous coneixements, habilitats i actituds que adquireixen.
Disposició. L’adult entén que tant ell com el seu entorn evolucionen i es mostra preparat per adaptar-se als canvis i aprendre. S’orienta cap a aprenentatges que li serveixin per afrontar els reptes de la vida diària.
Orientació a l’aprenentatge. S’enfoca cap a la resolució de problemes, més que no pas a l’aprenentatge de la teoria. Busca l’aplicació pràctica d’allò que ha après.
Motivació. La persona adulta aprèn millor quan té una motivació interna: el desig de créixer professionalment, millorar la seva qualitat de vida o actualitzar els seus coneixements.
Redacció La Clau

