Publicat el 24/07/2019

No hi ha beguda més saludable que l’aigua, encara que sembla que quan sortim a prendre alguna cosa és temptador demanar una beguda més festiva (vi, cervesa, refrescs, etc.). El problema és que les opcions més establertes solen portar alcohol o sucre. No obstant això, no és impossible sortir a prendre alguna cosa i fer una bona elecció.

Per què no hauríem de prendre refrescs?
Per refrescs entenem tota mena de beguda preparada, amb o sense aigua carbonatada, a la qual s‘ha afegit sucre o edulcorants intensos en el cas dels refrescos light (sacarina, ciclamat, aspartam, acesulfam i neohesperidina dihidrocalcona), colorants, estabilitzants, conservants o extractes de fruites.

És important saber que el contingut en aigua d’aquests refrescs no garanteix una correcta hidratació. Molts refrescs del mercat són hipertònics i, amb el seu consum, el nostre organisme perd aigua cel·lular de la paret intestinal per igualar la concentració de sals minerals que tenen, per la qual cosa s’agreuja la deshidratació.

Des de l’1 de maig de 2017, a Catalunya s’aplica un impost sobre el sucre en begudes. Aquest impost ha fet caure un 22 % el consum de begudes ensucrades (sobretot de les d’envàs d’1 o 2 l, que han tingut un augment més acusat en el preu de venda).

Aquí et deixo 10 bones alternatives als refrescs ensucrats:

1. Aigua amb fruites i menta.
Afegeix les fruites que vulguis, fins i tot congelades perquè sigui més refrescant.

2. Aigua amb gas i llimona.
O amb una rodanxa de taronja o llima.

3. Aigua de coco.
La pots beure directament del coco o també la venen envasada als supermercats (mira que sigui sense sucre afegit).

4. Te amb gel.
Afegeix-li també llimona o menta.

5. Te kombutxa.
Aquesta beguda està carregada de probiòtics, ideals per a la microbiota intestinal.

6. Poliol amb gel i llimona.
O la infusió que més t’agradi.

7. Gaspatxo.
Afegeix-li trossets de tomàquet, ceba o pebrot per donar-li més textura.

8. Batut de fruita.
Si el prepares per endur, afegeix suc de llimona perquè es conservi més temps.

9. Cervesa sense alcohol.
L’única opció saludable és sense alcohol.

10. Cafè amb gel.
Amb o sense llet o beguda vegetal i sense sucre afegit.

 

Lorena Alarcón Gazulla
www.esoquecomemos.com
Instagram: @esoquecomemos

Deixa un comentari