Publicat el 13/11/2022

L’Ajuntament d’Arenys de Mar posa en marxa una campanya de sensibilització ambiental adreçada a millorar els nivells de la recollida selectiva de residus a tota la vila

 

 

 

Un equip d’informadors, coordinats des de l’àrea de Medi ambient, portaran a terme un conjunt d’activitats informatives i de divulgació d’acord amb l’objectiu i l’slogan “Arenys ho aporta tot”.
Una de les prioritats de la campanya és arribar a totes les persones, llars i activitats comercials i econòmiques que no fan correctament la selecció de residus per poder explicar-los com fer-ho i també aclarir els dubtes de com reciclar i com tractar cada fracció.
Actualment, a Arenys de Mar el nivell de recollida selectiva bruta dels residus municipals és del 53,90% i, amb aquesta campanya i futures accions, com l’extensió de la recollida Porta a Porta, es planteja l’objectiu de superar el 75% l’any 2030.

Aquesta campanya preveu oferir eines i recursos i un seguit d’activitats d’aprenentatge i reflexió com xerrades i tallers… Per donar a conèixer de quina manera es por revertir la problemàtica global de residus i els beneficis individuals i col·lectius que comporta la seva reducció i els seu millor tractament.
L’objectiu es avançar cap a una millora de la recollida selectiva a tot el municipi, tendint a un horitzó residu zero.

A Arenys de Mar, actualment, encara conviuen els dos models de recollida de residus amb contenidors i porta a porta. En ambdós casos cal conèixer les característiques de cada fracció i quins són els residus que pertoca en cada cas. Amb aquesta campanya i amb el treball directe dels informadors es vol aprofundir en el detall del correcte i incorrecte, per incrementar els índex de recollida i que la fracció sigui de màxima qualitat.

Totes les llars i seus comercials arenyenques han de rebre els propers dies una carta informativa i un full desplegable divulgatiu. De forma paral·lela hi haurà espais informatius al carrer i també a través de les xarxes socials per poder interactuar i aclarir tots els dubtes que es puguin generar.

Servei d’atenció ciutadana via xat
La campanya donarà prioritat a l’atenció personalitzada mitjançant WhatsApp, amb la finalitat de canalitzar dubtes, consultes i suggeriments que puguin millorar el coneixement de la població al voltant de la gestió de residus a Arenys de Mar.

Aquest servei té un telèfon de contacte, accessible des de whatsapp, i d’una adreça de correu electrònic per facilitar les consultes de la població i la interlocució permanent:

La campanya a les xarxes socials també utilitza el perfil de Twitter (@arenyshoaportatot) i a Facebook.

Des d’aquests espais a les xarxes es faran tasques d’educació ambiental segons la tipologia de consultes que es puguin plantejar i seran plataforma de difusió d’un conjunt d’actuacions d’educació ambiental que es desenvoluparan durant els propers mesos.

De forma coordinada amb la campanya també es preveu oferir “kits” de materials que es lliuraran a cada punt de generació d’acord a la seva tipologia, segons siguin llars o locals comercials.
També es preveuen xerrades informatives d’acord a cada grup  d’interès i de manera específica activitats i tallers d’educació ambiental a nivell escolar.

 

Redacció
Imatge i font: Ajuntament d’Arenys de Mar

 

Deixa un comentari