Publicat el 10/10/2016

El passat 7 d’octubre es van reunir al Consell Comarcal per ultimar els preparatius. El president, Miquel Àngel Martínez i Camarasa, i la consellera de Promoció Econòmica, Alícia Rodríguez, els van felicitar pel gran esforç realitzat els darrers mesos i els van desitjar molta sort perquè “el vostre èxit serà el nostre èxit, l´èxit de la marca Maresme”, va dir Martínez.

Les empreses maresmenques emprenen el viatge amb una agenda d´entrevistes professionals ja establerta en funció de les potencialitats de cada producte. La feina prèvia ha estat adaptar empresa i productes als requeriments de la legislació i les exigències del consumidor francès.
En aquesta tasca han estat assessorats i acompanyats d´experts en el mercat alimentari del país veí, “un mercat complicat i molt exigent”, però a la vegada molt important a tenir en compte dins el sector alimentari de casa nostra “per la proximitat i perquè tenim una gamma de productes que pot encaixar-hi perfectament”, va explicar el president del CCM. 

La delegació empresarial maresmenca estarà formada per Balate, Eco Integrals Artesans, Bouquet d´Alella, A.A.M.A Torres, La cuina de la iaia, Xips ve de gust, Siro & Xavi, Viñals Soler, Ca l´Espinaler i Sweet Express. És una representació àmplia de la nostra empresa alimentària que ofereix productes variats, singulars i amb un fort potencial.
La consellera de Promoció Econòmica, Alícia Rodríguez, va recordar que justament el Pla de Desenvolupament Econòmic del Maresme aposta pels productes alimentaris com a sector estratègic per impulsar la reactivació econòmica de la comarca. Rodríguez va manifestar que fins ara “ens ha faltat creure més en la marca alimentària Maresme. En aquest sector tenim encara molt camí a recórrer”.

En aquest sentit, el Consell Comarcal s´ha marcat dues línies d´actuació. D´una banda donant recolzament al sector a partir del programa Productes de la Terra Maresme que posa en valor tant la qualitat dels nostres productes de terra i mar com la dels artesans alimentaris que elaboren productes de gama “gourmet”; i de l´altra, potenciant i afavorint la introducció al mercat d´aquests productes que donen identitat a la comarca. És aquí on s´emmarca el projecte d´ajudar les empreses a la internacionalització.

El projecte d´exportació al mercat francès està impulsat pel Servei d´Emprenedoria i compta amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. Hi participen un total de 25 empreses, que s´agrupen de forma homogènia en funció de l´acció a dur a terme. Les que tenen una estructura empresarial i una línia de producció més preparada per iniciar d´immediat el camí exportador són les que participaran al SIAL de París.
El Maresme alimentari intentarà seduir el mercat francès amb la presentació d´una selecció de productes i marques de qualitat.

Deixa un comentari