Wi-fi gratuït a Mataró Bus
Els usuaris de Mataró Bus poden beneficiar-se des d’aquest mes de juliol de noves prestacions digitals: wifi gratuït a tots els autobusos i servei d’informació a l’instant a través de WhatsApp.
Les noves funcionalitats del servei d’atenció ciutadana de l’Ajuntament a través de WhatsApp que tenen relació amb el transport públic permeten als usuaris, entre d’altres coses, saber el temps d’espera real.
La posada en marxa del wifi a tots els autobusos (27) permetrà als usuaris connectar-se a Internet gratuïtament durant tot el trajecte realitzat en transport públic. Només cal habilitar el wifi del telèfon a l’apartat de configuració del terminal (telèfon mòbil, tauleta o ordinador) i seleccionar Mataró Bus en quant el dispositiu localitzi les xarxes disponibles.
D’altra banda, enviant la paraula clau Mbus: i el número de parada al WhatsApp de l’Ajuntament (687 200 100), els usuaris de smartphones reben exactament quants minuts falten perquè arribin els autobusos de les diferents línies. És possible saber-ho perquè la flota de Mataró Bus està dotada de dispositius GPS que permeten a la companyia saber en tot moment on són els vehicles. De fet, aquest servei via SMS ja s’oferia des de l’any 2009, amb la diferència que via WhatsApp ara resulta totalment gratuït.
Precisament, saber el número de parada és útil perquè d’aquesta manera és possible saber quant falta perquè passi el bus desitjat fins i tot abans de sortir de casa. El número o codi de parada, que són 4 dígits, està indicat físicament a la marquesina o pal de Mataró Bus. També és possible saber-ho a través de la web www.matarobus.cat o senzillament enviant Mataró Bus al WhatsApp de l’Ajuntament, que retorna automàticament el plànol de la xarxa de transport públic.
Però encara hi ha més paraules claus relacionades amb el transport públic urbà: Espera Bus, Bus línia x (1 a 8), Incidències Bus, Contacte Mataró Bus. Per conèixer-les totes, es pot enviar Paraules Claus Bus i el sistema retornarà automàticament el llistat existent.