Publicat el 24/11/2021

Set projectes audiovisuals dirigits per estudiants del Tecnocampus de Mataró han estat seleccionats per presentar-se als pitchings de la Setmana del Talent 2021

La Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa impulsada pel Clúster Audiovisual de Catalunya amb l’objectiu de connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, celebra la seva setena edició com a punt de trobada clau pel sector audiovisual i dels esdeveniments.
Se celebrarà en format presencial del 30 de novembre al 3 de desembre al CCCB i comptarà amb la participació de 135 empreses del sector.

L’acte central de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, iniciativa pionera a Europa que ajuda a donar vida a projectes innovadors del talent universitari.
Més de 60 estudiants de 19 centres universitaris de Catalunya presentaran en format pitch 35 projectes davant empreses que lideren la indústria audiovisual a Catalunya com Minoria Absoluta, Veranda, Brutal Media, Lavinia, Filmin, entre d’altres.
L’objectiu dels joves professionals és captar l’interès de productores i altres agents del sector per tirar endavant els seus projectes audiovisuals.

Tots els projectes són ideats per joves i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.

En la categoria de “No Ficció”, el projecte “Explorer Soul”, dirigit per Alberto Cañamero i Xavier Mora, narra un extens viatge a la Cerdanya a través de tres protagonistes.

En la categoria de “Ficció”, el projecte “A tomar x culo las bragas” d’Ona Sánchez i Pol Pastor tracta la història de la Clara, una noia bisexual que vol trobar l’amor i comença a tenir cites surrealistes. Un dia, estenent les calces tindrà una sorpresa.

“Principal 2ªB” produit per Pau Casanovas, Cel Calafell,, Laura López, Estel.la Pons, Elena Luna, Noelia Serrano explica els problemes i aventures de dues companyes de pis amb caràcters i maneres de fer molt diferents.

 En la categoria de “Videojocs”, “Dartford Street Documentation”, ideat per Víctor Ibañez, J.Miguel Arranz, Emma Montserrat, Roger Montané, Júlia Camba, Álvaro Vidal, és un joc de trencaclosques en primera persona on el jugador es posa en el paper d’un veterà de guerra que busca un company de files.

“The Lightkeeper”, elaborat per Jan Cano, Eric Fradera, Aitor Garcia, Albert Loma, Sergi Salas, és un joc de misteri i aventures que té la missió de localitzar el faroner d’una Illa remota d’Irlanda del Nord.

“Cat’s Alley”, creat per Ricard Pelaez, Marc Mas, Ariel Valera, Ainoa Tabares, fa que el jugador sigui el líder d’un clan per venjar la mort del seu pare.

“Balls of Steel”, creat per Samuel Nuez, Víctor Rubio, Anaïs Salla, Estefania Taboada, Marçal Tineo, Joel Torrent, és un videojoc on s’enfronten dos clans per recuperar el seu honor.

Els 35 projectes que es presentaran en aquesta setena edició del Pitching Audiovisual s’organitzen en cinc categories: ficció, no ficció, formats de televisió, noves finestres i videojocs.
El 74% d’aquests projectes són propostes audiovisuals en llengua catalana. Davant l’actual situació que viu la llengua catalana en la indústria audiovisual, aquesta dada posa de relleu l’aposta de les noves generacions per la creació i el consum de continguts audiovisuals en català.
Tots estan impulsats per talent jove i, per tant, representen  una mostra clara de formats i propostes del que volen consumir les noves generacions: animació, videojocs, multimèdia, sèries, apps, llargmetratges de ficció, documentals i concursos, entre d’altres.

VII edició de la Setmana del Talent Audiovisual
La Setmana del Talent ofereix una amplia programació amb taules rodones i debats sobre les tendè
Totes les activitats reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual que connecten aquest  talent universitari amb la indústria audiovisual.

Enguany la jornada inaugural Economia digital creativa, una indústria milionària, analitzarà la nova indústria audiovisual dedicada als continguts digitals, el seu funcionament, quins són els seus canals i les empreses i creadors que hi ha darrera d’aquesta indústria, entre d’altres reptes.
L’estudi del cas d’èxit de “Crims”, el Pacte del Talent, que connecta les noves promocions de professionals de l’audiovisual amb projectes emergents d’arts escèniques, la jornada “Meet the experts i  el Mercat de Nous Professionals”, son algunes de les activitats que tindran lloc del 30 de novembre al 3 de desembre.
Més informació: https://www.clusteraudiovisual.cat/talentaudiovisual/

Redacció
Imatge i font: ARTV

 

 

Deixa un comentari

Banner 25N Diputació