Publicat el 07/08/2018

D’una posta de 173 ous ja han nascut 59 exemplars i es preveu que durant les pròximes nits continuïn eclosionant

Les primeres tortugues babaues nascudes del niu que des del 15 de juny ha estat custodiat per voluntaris a la platja de Sant Simó de Mataró ja són al seu hàbitat natural.
Aquesta passada nit han arribat a l’aigua un total de dinou exemplars d’un total de 34 ous. Les altres quinze s’han traslladat a les instal·lacions de la Fundació CRAM, on se les criarà en captivitat, juntament amb altres 25 tortugues que ja van néixer directament a la incubadora.
En total doncs, 59 exemplars nascuts d’un total de 76 ous -18 ous no han sobreviscut. Així doncs, al niu queden encara 97 ous i es preveu que en les properes nits puguin néixer nous exemplars de tortuga.
L’Ajuntament de Mataró, el CRAM i la Generalitat mantenen activat el dispositiu per garantir la supervivència del màxim nombre d’exemplars possible i, en paral·lel, es fa un treball d’investigació sobre el comportament i moviments de l’espècie, ja que es preveu que cada vegada sigui més habitual la seva presència a la costa catalana.

ACN Mataró
Foto: Naixement d’una vintena de tortugues a la platja de Sant Simó de Mataró, la matinada del 7 d’agost de 2018.

 

Deixa un comentari