Pollastre al orujo, pomes i nata
Per fer pollastre al orujo, pomes i nata heu de pelar les pomes i tallar-les a quadrets. En una paella posar la margarina a escalfar a foc lent.
Quan estigui desfeta afegir les pomes i salteu durant uns 8 minuts fins que estiguin toves però sense que es desfacin. Reservar a la mateixa paella.
Socarrimar el pollastre, tallar-lo a trossos petits, rentar-lo i escórrer-lo bé, després salpebrar-lo.
Posar oli en una cassola de fang, quan estigui calent daurar el pollastre i quan estigui ben daurat per tots dos costats incorporar la ceba tallada a grills fins, baixar el foc i deixar coure lentament amb la cassola tapada fins que la ceba estigui transparent i comenci a agafar color, en aquest moment afegir un parell de cullerades de poma, ruixar amb l’orujo i calar.
Quan la flama s’hagi apagat afegir un got d’aigua i deixar a foc lent fins que el pollastre estigui tendre, heu de remenar de tant en tant. Incorporar després la nata líquida i la resta de les illes que tenim reservades, coure tot junt altres 10 minuts amb la cassola tapada.
- 1 pollastre gran (2 kg)
- 3 pomes reinetes, grans
- 1 ceba
- 1 xupito d’aiguardent d’orujo
- 30 g de margarina
- 100 g de nata líquida
- Oli d’oliva
- Sal i pebre