Publicat el 01/09/2017

1.855 persones han participat a les rutes i visites programades per l’Ajuntament de Mataró.

Mataró ha atès 9.473 persones entre l’Oficina de Turisme i el nou punt d’informació turística situat al Centre Cívic Cabot i Barba entre l’1 de maig i el 15 d’agost, un 31,56 % d’usuaris més que en el mateix període de l’any passat. En concret, 7.396 persones s’han adreçat a l’Oficina de Turisme (La Riera, 48) i 2.077 al punt d’informació turística del Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5), obert des de l’1 de juliol.

Pel que fa a l’origen dels visitants estrangers atesos, un 44,07 % són procedents de França; un 13,56 % del Regne Unit; un 9,14 % dels Països Baixos; un 6,51 % d’Alemanya i un 4,11 % d’Itàlia.

Rutes i visites guiades

1.855 persones han realitzat alguna de les rutes i visites guiades i audioguiades que s’han programat a la ciutat entre l’1 de maig i el 15 d’agost.

El perfil majoritari que realitza aquestes visites guiades és dona (62 %) entre 40 i 65 anys (63 %), procedent del Maresme o de la província de Barcelona (49 %), seguit de Mataró (42 %).

Pel que fa a les visites audioguiades, un 22 % dels usuaris procedeixen d’Itàlia, un 17 % de França, un 10,5 % de Mataró, un 10,5 % de Barcelona, un 7,2 % de la resta de Catalunya, un 4,5 % de la resta d’Espanya i un 4,5 % de Rússia.

En quant als idiomes demanats per a les audioguies, un 31,4 % la demanen en català; un 24,9 % en castellà; un 21 % en francès; un 16,2 % en anglès i un 7 % en rus.

Wifi platges

El servei de wifi gratuït per als banyistes de les platges de Sant Simó, Varador i el Callao l’han utilitzat 3.981 persones, un 115 % d’usuaris més que l’any passat (el 2016, només les platges del Varador i del Callao disposaven d’aquest servei).

Ocupació hotelera

Segons dades provisionals facilitades per diversos hotels de la ciutat, a finals de maig Mataró ja havia rebut més de 20.096 visitants i s’havien registrat 35.618 pernoctacions, un 18 % més que en el mateix període de l’any 2016.

Pel que fa a dades provisionals de la temporada estival –entre l’1 de maig i el 15 d’agost–, l’Hotel Atenea Port Mataró ha registrat una ocupació mitjana del 93,10 % (durant el mateix període de 2016 va ser del 90,77 %); el New Hotel Colon ha tingut una ocupació mitjana del 84,9 % (en els mateixos mesos de 2016 va ser del 50,79 %); l’Hotel URH Ciutat de Mataró ha tingut una ocupació del 81,58 % (de moment no hi ha dades disponibles per fer la comparativa amb el mateix període de 2016).

Pel que fa al Càmping Barcelona, l’ocupació mitjana entre l’1 de maig i el 15 d’agost ha estat del 55,65 % (en aquest període de 2016 va ser del 51,62 %).

Foto: Punt d’informació turística al Centre Cívic Cabot i Barba.  Foto: Ajuntament.

Deixa un comentari