L’Ajuntament de Mataró potencia la realització online dels tràmits ciutadans i les tres Oficines d’Atenció Ciutadana atenen de forma presencial amb cita prèvia obligatòria
Els tràmits de la ciutadania amb l’administració es poden fer en línia a la Seu Electrònica seu.mataro.cat i també es pot trucar al telèfon gratuït 010 per demanar cita prèvia, informar-se sobre serveis i fer tràmits municipals
A partir del dilluns 14 de setembre, les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró físiques són tres:
– La Riera, 48.
– Passeig de Ramon Berenguer III, 82
– Carrer de Josep Punsola, 47.
Per fer tràmits de forma presencial en una d’aquestes tres oficines s’ha de demanar cita prèvia obligatòria ja sigui al telèfon gratuït 010 o en línia a la Seu Electrònica del web www.mataro.cat/citaprevia
A més, en l’oficina del Centre ( La Riera,48) hi ha un punt d’autoservei amb un terminal telemàtic on es poden efectuar multitud de tràmits.
En línia o per telèfon
Altres canals per fer els tràmits que la ciutadania necessita amb la seva administració més propera, la local, són en línia a la Seu Electrònica seu.mataro.cat o a través del telèfon gratuït 010.
També hi ha una Bústia d’Atenció Ciutadana a www.mataro.cat per a comunicar incidències, queixes o suggeriments. I també hi ha un xat d’atenció ciutadana al mateix web, efectiu en horari de dilluns a divendres de 9 a 15 h, on poder xatejar per guiar al ciutadà en la realització de tràmits i gestions.
Aquest model d’Administració Electrònica es consolida després d’un procés de digitalització pel que va apostar l’Ajuntament de Mataró fa anys i pel que s’ha invertit en formació dels treballadors i en la compra del programari necessari per fer de l’administració local un ens transparent, tecnològic i accessible a tota la ciutadania.
Aquest procés de digitalització s’ha vist reforçat per les circumstàncies de la Covid-19, quan els tràmits online han vist augmentar-se de forma exponencial.