PIMEC Comerç acosta la formació en noves tecnologies als comerciants
La patronal PIMEC Comerç dóna el salt al món virtual proporcionant als seus associats les eines necessàries perquè facin els primers passos en el comerç electrònic i les xarxes socials per tal que millorin així la seva competitivitat.
Les primeres sessions formatives s’han dut a terme a la Federació de Comerç i Serveis de Nou Barris de Barcelona amb una alta participació per part dels comerciants.
Es tracta d’unes sessions dirigides a comerciants i empresaris del sector del comerç conduïdes per professionals en matèria d’iniciació i entrenament en l’ús de les xarxes socials i l’e-commerce.
La patronal posa a l’abast dels comerciants aquestes formacions amb l’objectiu que n’extreguin un major benefici al seu comerç. Mitjançant aquestes jornades PIMEC Comerç motiva al petit comerç i de proximitat que faci d’Internet i les xarxes socials el seu aparador virtual per aconseguir un atractiu afegit, captar nous clients i fidelitzar-los mostrant les eines tecnològiques perquè el seu projecte sigui una realitat. Segons els últims estudis realitzats sobre el comportament i la intenció de compra dels usuaris a Internet un 51% dels catalans han comprat a la xarxa l’últim any. Els estudis també demostren que un 91% dels catalans ja utilitzen la xarxa per buscar informació abans de comprar, dels quals un 32% acaba comprant a la botiga física.
Carles Gironès, president de PIMEC Comerç Maresme-Barcelonès Nord, es mostra satisfet de “donar l’oportunitat als comerciants que iniciïn una nova experiència empresarial i desenvolupin nous canals de venda i promoció dels seus productes com a mitjà complementari a la seva botiga física”. L’èxit de participació de les primeres jornades ha afavorit que es convoquin properes sessions arreu del territori català: al Maresme-Barcelonès Nord, al Vallès Oriental i al Vallès Occidental.