Neix el -Barcelona Maresme Business Club- amb més de 40 dirigents d’empreses i institucions de la comarca
El Barcelona Maresme Business Club ha encetat les seves activitats del 2016 analitzant les oportunitats de negoci dins la indústria digital. Oportunitats que passen per la mobilitat, el desenvolupament de l’Internet de les coses i la formació de professionals especialitzats, segons va apuntar el Director General de Microsoft a Catalunya, Jordi Marin, en el dinar tertúlia del Barcelona Maresme Business Club, celebrat el passat 2 de març.
Marin, que ha viscut l’evolució del negoci digital com a promotor del Parc Tecnològic del TecnoCampus Mataró-Maresme i després des de la Secretaria General de Telecomunicacions de la Generalitat, va mostrar les transformacions que viu aquest sector a partir del cas de Microsoft. Sense deixar de banda el seu negoci tradicional de llicències de productes, la multinacional ha començat una transformació en negoci de serveis, amb el desenvolupament del servei de Cloud intel·ligent i l’aposta per contribuir amb la tecnologia a la millora dels àmbits de l’emprenedoria i l’educació. Per això, va afegir, Microsoft també inverteix en I+D.
La formació de professionals qualificats és el gran repte i oportunitat del negoci digital, un sector en permanent desenvolupament que, en canvi, es topa amb dificultats per captar talent. En aquest sentit, el reciclatge de professionals d’altres sectors cap a l’àmbit tecnològic es presenta com una bona oportunitat.
El desenvolupament de tecnologies per al mòbil és l’altre gran pilar del creixement del negoci digital: “el món és mòbil”, va resumir Jordi Marín per apuntar les oportunitats tecnològiques que es generen al voltant de la telefonia mòbil, tal i com va quedar patent en la recent edició del Mobile World Congress celebrat a Barcelona. I en relació amb la mobilitat, Marin també va destacar l’impuls que pren l’Internet de les coses i les oportunitats de negoci que se’n deriven. Com a reptes, va afegir Marin, destaca la necessitat d’adaptar el sector industrial al món digital.
Barcelona Maresme Business Club
El BMBC és un club privat que vol unir esforços entre grans empresaris, alts directius i líders d’opinió en matèria empresarial per afavorir la consolidació de les condicions cap el desenvolupament econòmic de la comarca a partir d’una visió dels negocis desacomplexada i una política i desenvolupament del territori barcelonès positius.
El club, que integra una cinquantena d’empreses significatives de la comarca del Maresme, actua com a lobby i com a grup d’opinió que analitza temes que afecten directament la comarca i que trasllada a les institucions amb la intenció clara de recolzar de forma positiva l’economia i generar oportunitats de negoci
Foto: Jordi Marin amb Josep Lluis de Gabriel i Lluis Recoder