Mor Jaume Graupera, productor de pèsol garrofal de Llavaneres
Jaume Graupera Ventura ha mort el matí de dissabte als 83 anys d´edat. Graupera era productor de pèsol garrofal de Llavaneres i aquest 2015 havia rebut el pèsol d´or, un guardó que atorga l´Ajuntament en reconeixement a la promoció del pèsol de Llavaneres.
La vetlla es farà demà diumenge, de nou del matí a nou del vespre, al tanatori de Mataró. L´enterrament tindrà lloc dilluns 8 de juny, a les dotze del migdia, a l´església parroquial de Llavaneres.
Nascut a Llavaneres el 30 de gener de 1932, Jaume Graupera es va dedicar tota la vida a la pagesia, seguint la tradició familiar. La finca on Graupera vivia amb la família i on conreava pèsol garrofal, Horta Graupera, l´havia comprat el seu avi al compte de Caralt. Casat amb la Pepita Calvo, era pare de quatre filles i tenia vuit nets.
Implicat en la vida social i cultural de Llavaneres, va ser membre de la junta d´ El Casal de Llavaneres en els seus inicis i també va presidir el club local de petanca. Durant molt anys va regentar també una parada de fruita i verdura al mercat de Llavaneres.
La seva dedicació durant tants i tants anys al conreu del pèsol garrofal de Llavaneres el va fer mereixedor del Pèsol d´Or, ara fa dos mesos, en la darrera edició de la Festa del Pèsol de Llavaneres. Graupera va recollir el guardó acompanyat de tota la seva família, emocionat i feliç d´haver estat reconegut.
L´Ajuntament de Llavaneres vol expressar el seu més sentit condol a la família de Jaume Graupera i Ventura, i reconèixer públicament la seva dedicació, durant tota una vida, al conreu del pèsol de Llavaneres.