Publicat el 02/09/2018

La ciutat participa al projecte europeu BluAct i l’alcalde assisteix a la primera trobada transnacional que se celebra a El Pireu, a Grècia

L’alcalde, David Bote, va assistir el passat dimecres 29 d’agost a El Pireu a la primera trobada transnacional del projecte europeu de transferència de l’economia blava BluAct, emmarcat en el programa URBACT de la Unió Europea. La iniciativa està liderada per la ciutat grega i Mataró ha estat acceptada per participar-hi després d’un procés de candidatura i selecció celebrat durant els darrers mesos.
La participació de Mataró en aquest projecte internacional respon a un doble objectiu: la cerca de noves oportunitats a través de la  potenciació de l’economia blava –sector que aplega totes les activitats econòmiques relacionades amb el mar- i la promoció de la ciutat a través del seu posicionament internacional. Tots dos objectius s’emmarquen en àmbits recollits en el Pla estratègic Mataró 20/22, que té com a un dels projectes essencials el “Mar en valor”.
El Pireu ha generat un ecosistema emprenedor d’èxit d’economia blava que ara es vol replicar a d’altres ciutats europees a través del projecte BluAct, un programa europeu (URBACT- BlueGrowth) d’intercanvi i transferència de coneixement. Mataró és l’única ciutat de l’arc mediterrani que pren part en aquest projecte, en què també hi participen Matoshinos (Portugal), Ostend (Belgium), Szczecin (Polònia), Galati (Romania) i Burgas (Bulgària).

El Pireu i la xarxa de transferència a altres ciutats d’Europa
Després d’haver estat guardonat amb l’Urbact Good Practice, El Pireu va aconseguir finançament per treballar amb Burgas i Matosinhos per explorar el potencial d’establir una xarxa de transferència URBACT per transferir de la millor manera el programa a sis ciutats més d’Europa.
Aquest procés conclourà a l’octubre d’aquest any quan Pireu presenti la candidatura a la Unió Europea per a la Fase 2 del programa de la Xarxa de Transferència Urbact, amb sis ciutats sòcies més (Mataró, Ostend, Szczecin i Galati, a més de Burgas i Matosinhos).
Si la UE aprova aquesta segona fase, aquest projecte podria establir un nou programa europeu de preparació d’inversions centrat en el creixement blau i establir la base per una xarxa de ciutats disposades a construir i impulsar els seus actius marins i marítims. L’execució d’aquesta segona fase es portaria a terme durant els anys 2019 i 2020.
Durant la celebració d’aquesta primera trobada transnacional, els diferents socis de projecte varen debatre i acabaren  de definir les línies d’actuació concretes que emmarcaran el pla de treball de cada ciutat europea participant.

Foto  Ajuntament:  L’alcalde assisteix a la primera trobada transnacional del projecte BluAct, a El Pireu.

Deixa un comentari